Gå til innhold

siviltjeneste og lønn

Anbefalte innlegg

Gjest fattig eller rik

er det noen av dere kloke hoder som har greie på dagpenger og slikt i forhold til avtjening av førstegangstjeneste?

Arbeidgiver skal jo trekke fra det som utbetales som dagpenger - så mye har jeg forstått. MEN skal dette trekkes fra bruttolønnen eller nettolønnen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86315-siviltjeneste-og-l%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dubreuilh

Får man dagpenger når man har siviltjeneste da?

Trodde man bare fikk studielån/stipend fra Lånekassen jeg...

Selvfølgelig får man dagpenger, alt annet ville vært en grov diskriminering av sivilarbeidere.

fattig eller rik: Ring siviltjenesteadministrasjonen på 69 28 94 00. Er du heldig, støter du på noen som har LITT peiling, ikke er FOR stressa og er LITT hjelpsomme. Be evt. om nummeret til en tillitsvalgt sivilarbeider.

Selvfølgelig får man dagpenger, alt annet ville vært en grov diskriminering av sivilarbeidere.

fattig eller rik: Ring siviltjenesteadministrasjonen på 69 28 94 00. Er du heldig, støter du på noen som har LITT peiling, ikke er FOR stressa og er LITT hjelpsomme. Be evt. om nummeret til en tillitsvalgt sivilarbeider.

hehehe... det skulle kameraten min visst om da han var sivilarbeider.. levde på studielån i 15 mnd han..

Gjest Dubreuilh

hehehe... det skulle kameraten min visst om da han var sivilarbeider.. levde på studielån i 15 mnd han..

Oioioi.... Det blei vel en kostbar affære! Han "studerte" vel ved sida av da. Jeg husker ikke helt regla, men man kan visstnok få dekka husleia også hvis man har bodd på hybelen et par måneder før siviltjenesten tar til. Jeg må sette meg grundig inn i det der i god tid før jeg begynner..

Uansett: prinsippet er at det ikke skal være mer økonomisk belastende å være sivilarbeider enn det er å være i militæret! :)

Oioioi.... Det blei vel en kostbar affære! Han "studerte" vel ved sida av da. Jeg husker ikke helt regla, men man kan visstnok få dekka husleia også hvis man har bodd på hybelen et par måneder før siviltjenesten tar til. Jeg må sette meg grundig inn i det der i god tid før jeg begynner..

Uansett: prinsippet er at det ikke skal være mer økonomisk belastende å være sivilarbeider enn det er å være i militæret! :)

Ja, det ble ganske kostbart for ham, men han fikk alle måltider gratis på jobben.

Lykket til:-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...