Gå til innhold

jeg blir snart sprø! Hva ER dette her?!

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfgirl 25

Jeg klør som gal nedentil. Jeg klør så mye at jeg stadig vekk får store sprekker i huden bak kjønnsleppene...det er så vondt. Jeg klør verst når utfloden kommer i kontakt med sårene eller når det er varmt under dyna.

Jeg har ingen kjønnsykdommer ifølge sist jeg var hos legen. Ei kan det heller ikke være sopp, da jeg har tatt 4-5 soppkurer etter hverandre og tilstanden er forsatt det samme.

jeg har hatt det sånn i snart 3 år nå!

hva er dette da? Jeg har konstant smerter når jeg skal tisse, det er lidelse fordi urinen kommer i kontakt med sårene og det føles som syre i å åpent sår (noe det er tenker jeg)...men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre mer...? Hjelp meg noen?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86320-jeg-blir-snart-spr%C3%B8-hva-er-dette-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du bør ta kontakt med en gynekolog for en skikkelig utredning. Slik skal man ikke måtte ha det!

Jeg lurer litt på andre ting du kanskje kan forsøke i mellomtiden, sånn mens du venter på time:

1. Bruk kun truser i 100% bomull, ikke andre kunstfiber

2. Sov uten truse om natten, dersom mulig

3. Smør deg nedentil med en fet salve, evt. vaselin, før du skal tisse. Det finnes også salver på apoteket med barriereeffekt, slik at urinen ikke kommer i kontakt med de åpne sårene. Da skulle det ikke svi. Et eksempel er "SH-Hudpleiesalve" (den brukes også til bleiebarn ved sårhet).

4. Har du bidet på badet? Da får du evt tisse der, med vannstrålen rettet opp i skrittet. Det tynner ut urinen, og gjør at det ikke svir.

5. Du bruker vel mildeste mulige såpe nedentil, uten parfyme og uten unødige tilsetninger? Asan såpe eller Lactasyd?

6. Prøv å kutte ned på sukker og fint bakverk fremover. Enkelte mener at dette skaper et ugunstig og altfor søtt miljø i skjeden, som igjen gir sopp og elendighet. Hør evt med en homøpat for mulig Candida (sopp) ? Der kan du få råd om diett.

Gjest wolfgirl 25

Jeg tror du bør ta kontakt med en gynekolog for en skikkelig utredning. Slik skal man ikke måtte ha det!

Jeg lurer litt på andre ting du kanskje kan forsøke i mellomtiden, sånn mens du venter på time:

1. Bruk kun truser i 100% bomull, ikke andre kunstfiber

2. Sov uten truse om natten, dersom mulig

3. Smør deg nedentil med en fet salve, evt. vaselin, før du skal tisse. Det finnes også salver på apoteket med barriereeffekt, slik at urinen ikke kommer i kontakt med de åpne sårene. Da skulle det ikke svi. Et eksempel er "SH-Hudpleiesalve" (den brukes også til bleiebarn ved sårhet).

4. Har du bidet på badet? Da får du evt tisse der, med vannstrålen rettet opp i skrittet. Det tynner ut urinen, og gjør at det ikke svir.

5. Du bruker vel mildeste mulige såpe nedentil, uten parfyme og uten unødige tilsetninger? Asan såpe eller Lactasyd?

6. Prøv å kutte ned på sukker og fint bakverk fremover. Enkelte mener at dette skaper et ugunstig og altfor søtt miljø i skjeden, som igjen gir sopp og elendighet. Hør evt med en homøpat for mulig Candida (sopp) ? Der kan du få råd om diett.

"Jeg tror du bør ta kontakt med en gynekolog for en skikkelig utredning. Slik skal man ikke måtte ha det!"

** Jeg var hos gynekolog for litt over 1 år siden. Hun sa at hun ikke visste hva det var. Sannsynligvis var det ingenting sa hun. Jeg måtte ikke klø. Alt så normalt ut osv.

"1. Bruk kun truser i 100% bomull, ikke andre kunstfiber"

** Bruker mye bomulltruser.

"2. Sov uten truse om natten, dersom mulig"

** Det gjør jeg. Sover uten en tråd. Men med engang jeg blir litt varm så begynner jeg å klø.

"3. Smør deg nedentil med en fet salve, evt. vaselin, "

**takk for tipset. Det skal jeg gjøre :)

"4. Har du bidet på badet? Da får du evt tisse der, med vannstrålen rettet opp i skrittet. Det tynner ut urinen, og gjør at det ikke svir."

** Ingen bidet på badet. Men jeg ville heller ikke sittet over for å få vann på, det svir jo like mye når jeg dusjer.

"5. Du bruker vel mildeste mulige såpe nedentil, uten parfyme og uten unødige tilsetninger? Asan såpe eller Lactasyd?"

** bruker asan og andre typer underlivssåper.

"6. Hør evt med en homøpat for mulig Candida (sopp) ? Der kan du få råd om diett."

** men det er jo ikke sopp da? Jeg har jo tatt kur på kur og t.o.m. gynekologen har sagt at jeg ikke har sopp.

"Jeg tror du bør ta kontakt med en gynekolog for en skikkelig utredning. Slik skal man ikke måtte ha det!"

** Jeg var hos gynekolog for litt over 1 år siden. Hun sa at hun ikke visste hva det var. Sannsynligvis var det ingenting sa hun. Jeg måtte ikke klø. Alt så normalt ut osv.

"1. Bruk kun truser i 100% bomull, ikke andre kunstfiber"

** Bruker mye bomulltruser.

"2. Sov uten truse om natten, dersom mulig"

** Det gjør jeg. Sover uten en tråd. Men med engang jeg blir litt varm så begynner jeg å klø.

"3. Smør deg nedentil med en fet salve, evt. vaselin, "

**takk for tipset. Det skal jeg gjøre :)

"4. Har du bidet på badet? Da får du evt tisse der, med vannstrålen rettet opp i skrittet. Det tynner ut urinen, og gjør at det ikke svir."

** Ingen bidet på badet. Men jeg ville heller ikke sittet over for å få vann på, det svir jo like mye når jeg dusjer.

"5. Du bruker vel mildeste mulige såpe nedentil, uten parfyme og uten unødige tilsetninger? Asan såpe eller Lactasyd?"

** bruker asan og andre typer underlivssåper.

"6. Hør evt med en homøpat for mulig Candida (sopp) ? Der kan du få råd om diett."

** men det er jo ikke sopp da? Jeg har jo tatt kur på kur og t.o.m. gynekologen har sagt at jeg ikke har sopp.

Det er skrevet ganske mange spaltemeter om denne Candida-soppen. Også kalt "gjær-sopp". Man kan faktisk få det i underlivet. Jeg fant mange engelske sider om temaet, og sjekk denne om ikke du også synes symptomene ligner på de du beskrev:

In addition to intense itching, another symptom of a vaginal yeast infection is a white curdy or thick discharge that is mostly odorless. Although some women have discharges midway between their menstrual periods, these are usually not yeast infections, especially if there's no itching.

Other symptoms of a vaginal yeast infection include:

soreness -

rash on outer lips of the vagina -

burning, especially during urination -

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...