Gå til innhold

hva farsken hæ? emosjonell ustabil-meg i rævva


Gjest Hurpe,20

Anbefalte innlegg

Gjest Hurpe,20

For en god stund siden skrev jeg et innlegg her:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=715528

Og fikk til svar at jeg viste oppførsel som ved emosjonell ustabilitet.

nå har jeg funnet ut av emosjonell ustabilitet er en personlighetsforstyrrelse, borderline. Og om borderline/BPD/Emosjonell ustabil personlighetsforstyrreslse står det FORFERDELIG MASSE DRITT OM!

Man er slem, manipulerende, noen av de vanskeligste menneskene å omgås osv`??????????????????

HVA FAEN DA???????

jeg er for helvete ingen av delene!!!!!! har aldri manipulert noen i mitt liv, og vennene mine synes ikke jeg er vanskelig å omgås!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!*

HVA FAEN STÅR ALL DENNE SHITEN FOR??????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

NOE feiler det deg helt tydelig. Hvis ikke hele innlegget er et tulleinnlegg, men det går jeg ut fra at det ikke er....

Ta kontakt med legen din. Han kan henvise deg videre slik at du kan få hjelp til å finne ut av dine problemer. Det er bare tull å fortsette livet påd en måten. Du ødelegger dine muligheter til et godt liv, dvs et godt forhold til andre mennesker, både i jobb, familie og fritid.

Om du er emosjonell ustabil eller rett og slett har en form for bipolar lidelse, eller noe annet det kan ikke diagnostiseres over nettet.

Det er bare deg det går ut over hvis du ikke søker hjelp. At andre sier at du ikke er slik eller slik, behøver ikke alltid være bevis på at det er sannheten. Folk beskytter ofte seg selv ved å fortelle det som gir dem minst problemer, særlig hvis de tror du vil få et raseriutbrudd av et annet svar.

Hvis dette innlegget er eksempel på en normal uttrykksform for deg, så er det helt tydelig at du vil ha hjelp av samtaleterapi og sannsynligvis medisiner (en periode ihvertfall) slik at du blir roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget ditt avkrefter ikke mistanken :-)

om innlegget ikke avkreftet mistanken til tross for at jeg ikke er manipulerende, slem eller vanskelig å omgås, så tolker jeg det slik at man slett ikke trenger være så fæl og vanskelig som det står mange steder om emosjonell ustabilitet

jeg er snill jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

om innlegget ikke avkreftet mistanken til tross for at jeg ikke er manipulerende, slem eller vanskelig å omgås, så tolker jeg det slik at man slett ikke trenger være så fæl og vanskelig som det står mange steder om emosjonell ustabilitet

jeg er snill jeg

Da er vel alt greit - kanskje!

Jeg er selv verdens høfligste, snilleste, hyggeligste menneske. Stort sett får jeg slike tilbakemeldinger.

Men jeg har en personlighetsforstyrrelse som gjør at jeg har reaksjoner/følelser som av og til er vanseklige for både meg selv og mine nærmeste.

Det er meg begge deler! Men det er først nå etter mange år med terapi og selvransaking at jeg kan se at det er en flott og en mindre bra side av meg.

Slik tror jeg det er med de fleste.

Og, det er heller aldri noen som har klaget til meg eller i det hele tatt nevnt mine mindre gode sider, utenom min mann da. Og til en viss grad mine foreldre. Men det var vanskelig, virkelig vanskelig, å innrømme at de hadde rett. Jeg var ikke helt perfekt faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel alt greit - kanskje!

Jeg er selv verdens høfligste, snilleste, hyggeligste menneske. Stort sett får jeg slike tilbakemeldinger.

Men jeg har en personlighetsforstyrrelse som gjør at jeg har reaksjoner/følelser som av og til er vanseklige for både meg selv og mine nærmeste.

Det er meg begge deler! Men det er først nå etter mange år med terapi og selvransaking at jeg kan se at det er en flott og en mindre bra side av meg.

Slik tror jeg det er med de fleste.

Og, det er heller aldri noen som har klaget til meg eller i det hele tatt nevnt mine mindre gode sider, utenom min mann da. Og til en viss grad mine foreldre. Men det var vanskelig, virkelig vanskelig, å innrømme at de hadde rett. Jeg var ikke helt perfekt faktisk!

Hei-henger meg på svarene til NHD og "ikke undertegnet".

Tror faktisk at du ville ha god hjelp av samtaleterapi;vet hva jeg snakker om,da jeg er midt inne i tilsvarende problemstilling.Gjør noe med det nå....

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste linken til ditt innlegg tidligere. Ditt humør varierer, og du risper deg. Har du tenkt på hvorfor du risper deg? Hva vil du oppnå med dette?

Borderline er en fenomenalt stor striesekk med plass til alle mulige tilstander.

Jeg mener borderlinebegrepet skulle være mer difrensiert. Det blir for lettvindt å samle en liste av destruktive tilstander i en saus da vi alle er forskjellige individer. To personer med borderlineproblematikk kan være vidt forskjellige. Som jeg har oppfattet deg har du to, (tre) kriterier på personlighetsforstyrrelsen 1. Ditt varierende humør med unormale svingninger på kort tid. 2. Selvskading (risping) 3. Impulsivitet? Handler i sinne med å knuse ting, trolig også å handle før du tenker?

Likevel, trenger du faktisk ikke å ha personlighetsforstyrrelsen.

Fysisk sykdom som ikke oppdages kan utløse bisarre psykiske reaksjoner, Kropp og psyke henger sammen.

Ustabile humørsvingninger kan en få av skjertelsykdommer og hormonforstyrrelser. Og en kan bli desperat og til og med selvdestruktiv når en plages av tilstander en ikke finner ut av. Du kan og være i en eksistensiell krise. Dette kan være grunnlegggende situasjoner og hendelser i ditt liv som tvinger deg til å ta valg, og du vet ikke hvordan, eller du bruker dine ressurser for lite. Går hjernen på tomgang og du ikke får brukt deg selv skikkelig psykisk og fysisk, kan du både få fysiske og psykiske reaksjoner som f. eks ekstrem humørsvingning, agresjon og rastløshet i tillegg til kroppslige symptomer.

Du bør gå til din fastlege å be om en skikkelig fysisk helseskjekk, samt at du får time hos psykolog for å nøste opp hvorfor du f.eks risper deg. Du høres for impulsiv ut til å være noen manipulerende type. For å beherke manipulasjonens kunstgren bør en ha velutviklede sosiale antenner, og en må kunne kontrollere både humør og folelsesliv for å bli en velykket manipulator. Derfor synes jeg borderlinebegrepet er for upresist da dette kategoriserer diamentralt motsatte egenskaper som svingende følelsesliv, impulsivitet, manglende kontroll over temperament og manipulerende atferd under samme mal.

Likevel: Søk hjelp for fysisk og psykisk oppfølging:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...