Gå til innhold

Når kommer mensen etter endt amming??????


Jorunn

Anbefalte innlegg

Det er nå 14 mnder siden jeg fikk et barn og ca 3 mnder siden jeg sluttet å amme helt. De 2 siste mndene ammet jeg 1-2 ganger om dagen.

Har brukt Conludag som prevansjon siden 7 uker etter fødselen, samt at jeg i løpet av den siste måneden har hatt 2 negative graviditetstester, senest denne uken.

Nå er det store spørsmålet, når vender mensen tilbake?? Har ikke sett snurten til den, bortsett fra ørlite sporblødning for 1,5 måned siden.

Blir litt dyrt i lengden å ta graviditetstester 1-2 ganger i måneden for å utelukke svangerskap :-)

Før jeg ble gravid hadde jeg en regelmessig syklus på 34 dager.

Ellers har jeg lavt stoffskifte, som har blitt jevnligt kontrollert og regulert både i svangerskapet og tiden etter. De siste halvåret har det vært helt stabilt. Tar for tiden 0.15 mg og 0.225 mg Na-Thyroxin annenhver dag.

Er 28 år og har vært under behandling i 9 år.

Etter det forrige svangerskapet kom mensen tilbake etter 9 mnder og var regelmessig fra begynnelsen. Sluttet da å amme, da barnet var 14 mnder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er mulig at du ikke får menstruasjon i det hele tatt så lenge du bruker minipille! Før man slår seg til ro med det, kunne det være greit med en sjekk for at se at hormoner og livmor er normal. Det beste vil være å få henvisning til en gynekolog som også kan utføre ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...