Gå til innhold

Atopsik Vinterud

Anbefalte innlegg

Hei.Vi har et barn på 7 år med atopsik vinterhud. Dette er spesielt ille nå om vinteren.Særlig er hender og føtter meget utsatt og huden er så tør at den sprekker og huden ser nesten uttil å falle av. Det er så ille at det av og til silblør.

Vihar vært over alt sist hos hudlege på VOLVAT i Oslo. Vi har forsøkt alt av kremer og det er ok en periode så ser det ut til at huden blir immun mot kremen og vi må forsøke en anne.

Det som nå har fåt meg til å skrive er da vårt barn sist var på trening og jeg skulle hente var h*n full av blod. Hendene var da så sprukket at det blødde masse.

Jeg ser at om sommeren og når vi er i syden blir huden helt fin.

Vet noen om vi kan søke om støtte til helsetur til sydligere strøk??

Og hvis ja, hva må vi da gjøre hvor og hvordan søke osv.

Håper noen kan svare og evt komme med tips til kremer som har fungert for dere.

Takk og god jul

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86397-atopsik-vinterud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Jeg tar litt solarium 1 gang i uka. Ellers bruker jeg Lacobase lotion og repair blant annet. Dessuten neutral vaskemidler for klærne.Og mild shampo uten parfyme(bruker bio+ grønn jeg)

Jeg har selv atopisk eksem og kan gi følgende råd:Vann tørrer ut huden,så bruke alltid oljer i badet,evnt. fete kremer etter dusj.

Har dere badekar anbefales:Ta et glasshåndkle m/kruska kli og lag et knytte med strikk i toppen.Legg knyttet i oppkokt vann i en kjele og la det trekke i 10-20 min.Legg så knyttet i badevannet.Det gjør ikke noe om det ligger der mens gutten din bader.Hvis du ikke har badekar.Kan knyttet legges direkte på de mest utsatte steder,eller du kan sile av kli-vannet i en bolle,og ha feks. hendene i bollen i 10 min. tid.Da blir huden myk og fin,og mer motstandsdyktig.Husk og smør med en fet krem etterpå.

Har du flere spørsmål,så kan du gjerne kontakte meg pr.email.Jeg har hatt atopisk hud i 30 år,og har masse erfaring

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86397-atopsik-vinterud/#findComment-489246
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...