Gå til innhold

FU: Det er så dødt her, altså...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

31

• Sofline

9

• Line

7

• conan

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Uffda, høye leverprøver er ikke noe morsomt.

Jeg får vondt i magen bare jeg tenker på det, men det skyldes at da jeg hadde høye leverprøver, fikk jeg beskjed om at det var kreft og at jeg hadde under 2 år igjen.

Godt at du har fått vite at dine skyldes kysse-syken. God bedring, og ligg unna paracet og andre smertestillende som ikke er bra for leveren. Les på alt av tabeletter før du hiver innpå!

Ojda.. men du ble frisk igjen?

Jo, takk.

Ja, blir dårlig med romjulsfyll i år, men det gjør forsåvidt ikke så mye så lenge jeg blir frisk igjen.

"blir dårlig med romjulsfyll i år, men det gjør forsåvidt ikke så mye så lenge jeg blir frisk igjen. "

Wow, hadde aldri trodd jeg skulle høre noe sånt fra deg..

Annonse

Ojda.. men du ble frisk igjen?

Jada. Jeg ble heldigvis friskmeldt etter 1 mnd. Det viste seg at mine svulster var godartete og altså ikke skyldige i de høye lever-verdiene.

Jeg er bra nå, men fikk aldri vite hvorfor leververdiene mine slo ut. Det ble litt underordnet i forhold til kreften.

Uffda, høye leverprøver er ikke noe morsomt.

Jeg får vondt i magen bare jeg tenker på det, men det skyldes at da jeg hadde høye leverprøver, fikk jeg beskjed om at det var kreft og at jeg hadde under 2 år igjen.

Godt at du har fått vite at dine skyldes kysse-syken. God bedring, og ligg unna paracet og andre smertestillende som ikke er bra for leveren. Les på alt av tabeletter før du hiver innpå!

Jeg har fått beskjed om at jeg trygt kan bruke Ibux hvis jeg f.eks. har mye feber, og at jeg skal holde meg unna paracet.

Ja, det er selvsagt bra at det er kyssesyken jeg har, og ikke kreft eller andre livstruende sykdommer...

Men jeg ble litt redd når leververdiene var 10 ganger over normalen.

Jeg har fått beskjed om at jeg trygt kan bruke Ibux hvis jeg f.eks. har mye feber, og at jeg skal holde meg unna paracet.

Ja, det er selvsagt bra at det er kyssesyken jeg har, og ikke kreft eller andre livstruende sykdommer...

Men jeg ble litt redd når leververdiene var 10 ganger over normalen.

Skjønner godt at du er redd, det er lov det selv om diagnosen ikke er den "værste".

Håper du kommer deg raskt. I fjern fortid hadde jeg også en kjæreste med kysse-syken. Han var satt ut i månedsvis, så vidt jeg husker.

Har du vært dårlig lenge?

Annonse

Skjønner godt at du er redd, det er lov det selv om diagnosen ikke er den "værste".

Håper du kommer deg raskt. I fjern fortid hadde jeg også en kjæreste med kysse-syken. Han var satt ut i månedsvis, så vidt jeg husker.

Har du vært dårlig lenge?

Nei, jeg har ikke vært dårlig lenge. Faktisk så er jeg ikke dårlig i det hele tatt.

Jeg har hatt vondt i halsen i 2 dager (bra nå), hatt feber ved noen anledninger, men føler meg ellers helt bra. Jeg trodde faktisk jeg skulle bli friskmeldt i dag. Så bra føler jeg meg.

Jada. Jeg ble heldigvis friskmeldt etter 1 mnd. Det viste seg at mine svulster var godartete og altså ikke skyldige i de høye lever-verdiene.

Jeg er bra nå, men fikk aldri vite hvorfor leververdiene mine slo ut. Det ble litt underordnet i forhold til kreften.

Det var da enda godt.

Ikke morsomt å få en sånn beskjed hos legen, men det må være utrolig morsomt å få beskjed om at den første var gal...

398.

Hvor mye hadde stefaren din?

458 hadde han i alle fall ene gangen, tror han hadde høyere på et tidspunkt også.

Første gang han var hos legen hadde han verdien 299 og fikk beskjed, "nei, du har ikke kyssesyken, for da må leververdiene være over 300." Neste gang hadde de steget med over 150. Ja, nå hadde han kyssesyken.

Nei, jeg har ikke vært dårlig lenge. Faktisk så er jeg ikke dårlig i det hele tatt.

Jeg har hatt vondt i halsen i 2 dager (bra nå), hatt feber ved noen anledninger, men føler meg ellers helt bra. Jeg trodde faktisk jeg skulle bli friskmeldt i dag. Så bra føler jeg meg.

Da var det nesten pussig at leververdiene dine var så høye...

Han kjæresten jeg nevnte var kjempe slapp, men leververdiene hans husker jeg ikke noe om.

Det er vel enda vanskligere å holde seg i ro når du føler deg helt frisk...

458 hadde han i alle fall ene gangen, tror han hadde høyere på et tidspunkt også.

Første gang han var hos legen hadde han verdien 299 og fikk beskjed, "nei, du har ikke kyssesyken, for da må leververdiene være over 300." Neste gang hadde de steget med over 150. Ja, nå hadde han kyssesyken.

Wow, leger sier jaggu forskjellig... Det er jo så vidt jeg vet ikke leververdiene som sier om man har kyssesyket eller ikke, men blodprøven som viser om man har viruset eller ikke. Enkelte blir ikke angrepet på leveren i det hele tatt, mens andre blir angrepet hardt.

Velvel... godt å høre at han hadde høyere verdier enn meg selv om legen min sa at 398 var langt over normalen når man hadde kyssesyken.

Det er uansett en grei økning på en uke. Fra 54 (forrige uke) til 398 nå. Håper ikke den økningen vedvarer...

Da var det nesten pussig at leververdiene dine var så høye...

Han kjæresten jeg nevnte var kjempe slapp, men leververdiene hans husker jeg ikke noe om.

Det er vel enda vanskligere å holde seg i ro når du føler deg helt frisk...

Ja, men jeg kjenner mange som har hatt kyssesyken, og enkelte blir jævla slappe uten å ha andre symptomer enn som så, noen har jææææævla vondt i halsen og har veldig høy feber, mens jeg ikke har andre symptomer enn hva blodprøvene viser, samt at jeg har hovne lymfekjertler oppe ved halsen, og har hatt litt feber i ny og ne...

Flaks jeg gikk til legen. Jeg gjør aldri det pga feber eller noe sånt, så det var jævla flaks. Hvis ikke hadde jeg drukket som et reine ville i helgene nå, og selv et lite glass kan visstnok være nok til å fucke opp leveren for alltid...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...