Gå til innhold

FU: Det er så dødt her, altså...

Anbefalte innlegg

Det var da enda godt.

Ikke morsomt å få en sånn beskjed hos legen, men det må være utrolig morsomt å få beskjed om at den første var gal...

Hvis du er interessert, så skrev jeg en litt lenger versjon som svar til mislykket og lis@beth i tråden under. Du kan jo ta en titt om du vil. Det er fordelt på en 3-4 svar,

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1393679

Fortsetter under...

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

31

• Sofline

9

• Line

7

• conan

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ja, men jeg kjenner mange som har hatt kyssesyken, og enkelte blir jævla slappe uten å ha andre symptomer enn som så, noen har jææææævla vondt i halsen og har veldig høy feber, mens jeg ikke har andre symptomer enn hva blodprøvene viser, samt at jeg har hovne lymfekjertler oppe ved halsen, og har hatt litt feber i ny og ne...

Flaks jeg gikk til legen. Jeg gjør aldri det pga feber eller noe sånt, så det var jævla flaks. Hvis ikke hadde jeg drukket som et reine ville i helgene nå, og selv et lite glass kan visstnok være nok til å fucke opp leveren for alltid...

Uff, da!

Enda godt du hadde flaksen på din side :-)

Skal tenke på deg når jeg knekker hvitvinen i kjøleskapet.

Uff, da!

Enda godt du hadde flaksen på din side :-)

Skal tenke på deg når jeg knekker hvitvinen i kjøleskapet.

"Skal tenke på deg når jeg knekker hvitvinen i kjøleskapet."

Jo takk, og så får jeg knekke nok en halvannen liter flaske med Solo, jeg :)

Wow, leger sier jaggu forskjellig... Det er jo så vidt jeg vet ikke leververdiene som sier om man har kyssesyket eller ikke, men blodprøven som viser om man har viruset eller ikke. Enkelte blir ikke angrepet på leveren i det hele tatt, mens andre blir angrepet hardt.

Velvel... godt å høre at han hadde høyere verdier enn meg selv om legen min sa at 398 var langt over normalen når man hadde kyssesyken.

Det er uansett en grei økning på en uke. Fra 54 (forrige uke) til 398 nå. Håper ikke den økningen vedvarer...

God bedring i alle fall!

(stefaren min slet til gjengjeld med sykdommen i et halvt år)

Legen trodde jeg også hadde kyssesyken i fjor, men leververdien var bare på 173, så jeg var frisk for det selv om jeg hadde "alle" symptomene (feber, slapp, hovne lymfekjertler, vondt i halsen)

De skjekker jo leververdiene på blodprøven, så det kan hende det er en kombinasjon av hvordan du får diagnosen.

"Skal tenke på deg når jeg knekker hvitvinen i kjøleskapet."

Jo takk, og så får jeg knekke nok en halvannen liter flaske med Solo, jeg :)

Skål da!

Det var ikke ondskapsfullt ment, kun medfølende.

Og Solo hjelper jo ikke for annet enn tørsten ;-)

Jeg var i byen, og kom plutselig på at jeg skulle ha vært på andre sida av byen til frisøren bare en halv time før jeg skulle være der. Nå har jeg nettopp kommet derfra, og er nesten på vei ut for å hente ungene. Må bare sette et par deiger først... Her skal det lages kokosmakroner og krumkaker i kveld.

Annonse

Leverprøvene mine har tatt en dramtatisk vending den siste uka :(

Ikke nok med det. Jeg har forbud mot alt som heter fysisk aktivitet, sex, og et generelt svetteforbud.

Hva er normale leververdier, egentlig?

God bedring da, pjokken! Kan hende det kommer et julekort, men da må du sende et til meg også, slik at jeg får dekorert kjøleskapet enda mer! :o) Sainnt ja? Nå som du ikke kan drikke, har du tid til å sende et bittelite kort!

Nemlig! :o)

God bedring i alle fall!

(stefaren min slet til gjengjeld med sykdommen i et halvt år)

Legen trodde jeg også hadde kyssesyken i fjor, men leververdien var bare på 173, så jeg var frisk for det selv om jeg hadde "alle" symptomene (feber, slapp, hovne lymfekjertler, vondt i halsen)

De skjekker jo leververdiene på blodprøven, så det kan hende det er en kombinasjon av hvordan du får diagnosen.

Jo takk. Håper det går over fort.

Jeg føler meg som sagt ikke en gang syk. Min optimistiske lege sier at jeg fint kan være frisk om to uker, men jeg er plutselig ikke like optimistisk lenger.

Jeg var i byen, og kom plutselig på at jeg skulle ha vært på andre sida av byen til frisøren bare en halv time før jeg skulle være der. Nå har jeg nettopp kommet derfra, og er nesten på vei ut for å hente ungene. Må bare sette et par deiger først... Her skal det lages kokosmakroner og krumkaker i kveld.

Så flink du er da. Bakte du ikke her om dagen også?

Hvis du er interessert, så skrev jeg en litt lenger versjon som svar til mislykket og lis@beth i tråden under. Du kan jo ta en titt om du vil. Det er fordelt på en 3-4 svar,

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1393679

*snufe* jeg begynte neste å gråte da jeg leste det..

Hva er normale leververdier, egentlig?

God bedring da, pjokken! Kan hende det kommer et julekort, men da må du sende et til meg også, slik at jeg får dekorert kjøleskapet enda mer! :o) Sainnt ja? Nå som du ikke kan drikke, har du tid til å sende et bittelite kort!

Nemlig! :o)

Kort skal du selvsagt få, men da må du maile meg adressen din først! :) Det blir isåfall et av de første julekortene jeg noensine har sent. Nei, det blir vel DET første julekortet jeg sender :)

Normale leververdier er visst på 39 og under.

398 var altså veldig høyt...

Jo takk. Håper det går over fort.

Jeg føler meg som sagt ikke en gang syk. Min optimistiske lege sier at jeg fint kan være frisk om to uker, men jeg er plutselig ikke like optimistisk lenger.

Men det skal du være vet du vel...:-)

Smil og vær glad:-)

Hvis du ikke har noen symptomer kan det jo ikke være så ille.

Lykke til ved neste legebesøk.

Annonse

Men det skal du være vet du vel...:-)

Smil og vær glad:-)

Hvis du ikke har noen symptomer kan det jo ikke være så ille.

Lykke til ved neste legebesøk.

Sant nok, det kan vel ikke være så ille og i morgen er det hockeykamp! :)

Vi får vente å se. Overlever nok :)

*snufe* jeg begynte neste å gråte da jeg leste det..

Ja, det var virkelig ille en periode, men det går bra nå.

Men fortsatt er jeg altså så følsom at det er nok at SDD forteller om sine leververdier til at jeg kjenner et stikk i magen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...