Gå til innhold

øyelokk-klumper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Øyet tåler lite infeksjoner

Jeg har trolig hatt det samme, i kombinasjon med røde, store hevelser i øyelokkranden.

3 leger har uttalt seg med 4 ulike svar :-)

Min teori på bakgrunn av dette er at jeg har/hadde betennelse i talgkjertlene på undersiden av øyelokket, og i tillegg betennelse i hårsekkene i øyelokkranden, det ene fører muligens til det andre.

Snakk med legen din og foreslå følgende, er h*n enig får du resept:

Øyesalve og hudsalve av typen Polymyxin Terramycin. Øyesalven inne på øyet. Hudsalven smøres utenpå øyelokket og på øyelokkranden, ikke få hudsalve innpå øyet. Bruk en ku-tips for å få plassert hudsalven riktig i kanten på øyelokket, så den får kontakt med hårsekkene uten å havne inne i øyet.

Når du får en hevelse oppå øyelokket, kan du under øyelokket se en hvit prikk, mulig den må skrapes vekk, det vet jeg ikke.

Se deg nøye i speilet hver morgen i godt lys, er det litt rødt, start med en gang.

Får det utvikle seg, kan hele øyet bli betent. Jeg fikk erfare det to ganger, da jeg ikke hadde salve og ville se hvordan det gikk, ikke pent, og veldig vondt, det spredde seg fort.

Litt pirkejobb med q-tipsen, men det funker bra.

Lykke til ! Kom gjerne tilbake, så jeg får høre :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86430-%C3%B8yelokk-klumper/#findComment-471001
Del på andre sider

pippi1365380353

Jeg har trolig hatt det samme, i kombinasjon med røde, store hevelser i øyelokkranden.

3 leger har uttalt seg med 4 ulike svar :-)

Min teori på bakgrunn av dette er at jeg har/hadde betennelse i talgkjertlene på undersiden av øyelokket, og i tillegg betennelse i hårsekkene i øyelokkranden, det ene fører muligens til det andre.

Snakk med legen din og foreslå følgende, er h*n enig får du resept:

Øyesalve og hudsalve av typen Polymyxin Terramycin. Øyesalven inne på øyet. Hudsalven smøres utenpå øyelokket og på øyelokkranden, ikke få hudsalve innpå øyet. Bruk en ku-tips for å få plassert hudsalven riktig i kanten på øyelokket, så den får kontakt med hårsekkene uten å havne inne i øyet.

Når du får en hevelse oppå øyelokket, kan du under øyelokket se en hvit prikk, mulig den må skrapes vekk, det vet jeg ikke.

Se deg nøye i speilet hver morgen i godt lys, er det litt rødt, start med en gang.

Får det utvikle seg, kan hele øyet bli betent. Jeg fikk erfare det to ganger, da jeg ikke hadde salve og ville se hvordan det gikk, ikke pent, og veldig vondt, det spredde seg fort.

Litt pirkejobb med q-tipsen, men det funker bra.

Lykke til ! Kom gjerne tilbake, så jeg får høre :)

Wow, jeg må jeg si jeg ble overrasket. Tenk å få et så oppegående svar, også så fort!!!!!!!

Takk :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86430-%C3%B8yelokk-klumper/#findComment-471457
Del på andre sider

Wow, jeg må jeg si jeg ble overrasket. Tenk å få et så oppegående svar, også så fort!!!!!!!

Takk :o)

Noen ganger er man heldig :-)

Jeg snudde visst om på navnet på salven, men det skjønner legen.

Jeg har en tendens til å forske på ting, mens andre bare dilter med.

Antagelig er jeg pasienten fra helvete, da jeg bytter lege fort som lynet når jeg ikke er førnøyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86430-%C3%B8yelokk-klumper/#findComment-471605
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...