Gå til innhold

vil ikke dø, men heller ikke leve...


scoopie

Anbefalte innlegg

akuratt nå føler jeg at alt er håpløst, jeg vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre...vet ikke hvor jeg skal ringe hen...jeg vil ikke dø, men jeg vil ikke leve heller, det er nesten sånn at jeg har lyst å ta noen piller så jeg ender på sykehus for å få hjelp....jeg klarer ikke sove, ikke spise, og er bare trist...også går jeg rundt med en følelse å være totalt mislykked, alt jeg gjør går helt feil...sånn har det vært hele livet mitt...kan noen være så snill å hjelpe meg?Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luneez - Fordi du fortjener det!

Always look on the bright side of life! Sett deg ned i en deilig lenestol, eller legg deg på sofa'n... Tenk på alt i livet du er glad for! Tenk på ting du verdsetter! Tenk på de personene som gjør deg glad! Tenk at det er noen som er glad for at du er der! Tenk at Termittlarven legger 1 egg i sekundet, tilsammen et fire-sifret antall egg! Tenk at... Æh..! Bare tenk på de tingene du er glad for!

Nå vet ikke jeg helt hvorfor du er så deprimert, men jeg håper jeg hjelper deg m de setningene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Scoopie!

Kjenner godt igjen tankemønsteret ditt...finner meg selv sittende med dem hver kveld....men jeg lever ennå...takket være god hjelp jeg har fått her på D.O.L...

Jeg er vel ikke verdens beste rådgiver i gitt situasjon, iogmed at jeg har samme problemet selv.

Jeg har hatt flere (private/hemmelige) sammenbrudd det siste året.. i desperasjon la jeg ut et innlegg her for ca. 2mndr siden...

Akkurat som du gjør nå...

Det viktigste rådet jeg fikk var å ta kontakt med lege...

Jeg har time i morgen...tok litt tid...:-(

Jeg syns du også skal ta kontakt med lege, så snart som mulig . Bruk gjerne den lokale legevakten -reis dit og forklar situasjonen....DU FÅR HJELP...(du trenger ikke ta piller for å komme dit....!)

...fikk også et tlf.nr. til Kirkens Nødtelefon...men klarte ikke å finne det..skal lete videre...

Jeg trodde også at jeg måtte være alene med sorgen, fortvilelsen, håpløsheten...

..men det er ikke sant - det er mange fine mennesker der ute som både har bruk for deg, og vil hjelpe deg....

Jeg vet det er vanskelig..men vi må prøve...livet er en gave vi bare får èn gang...

Vi MÅ IKKE gi opp!

Det fins en bedre måte å leve på...vi må bare finne den..

"håpefullt" hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trøsteklemmer*

Ikke gi deg, og ikke prøv å få hjelp ved å ta piller, jeg får skrekkbilder om at du tar for mange. Finn en annen måte å be om hjelp på, så raskt som mulig, før juleaften slik at ikke den dagen blir ekstra tung for deg, vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mia-veronica

Hvis du klarer å vente til i morgen, så ringer du fastlegen din da. Føler du at du må ha hjelp med det samme, så kontakt legevakten der du bor.

Du beskriver jo klassiske symptomer på depresjon. Det er en sykdomstilstand som det finnes god behandling for. Det er synd at mennesker flest venter så lenge før de ber legen om hjelp! Depresjon er ikke noen skam eller straff!

Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange fine svar. Ikke ta piller, det trenger du ikke får å få hjelp. BE om hjelp og husk at det er verdt å vente de timene uansett. Piller løser ikke problemene, det kan andre gjøre. I dag var det måneskinn etter at mørket kom. Vinterlandskapet var utrolig vakkert og trolsk. Jeg sliter med samme tankene som deg. Det hjalp meg å se på månen, tenke på månehistoriene som jeg lagde som barn og innbille meg at jeg så mannen i månen og han smilte til meg. Stå på, det er noen som er glad i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heizann!!!

jeg vil bare si at jeg har det på akkurat samme måte...men jeg har kontakt med psykolog men jeg føler ikke at han forstår meg..men det du bør gjøre er jo å ta kontakt med psykolog!!

håper du får det bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Scoopie, vi kan alle ha vanskelige perioder i livet vårt. Noen ganger er det lettere og fokusere på det vanskelige enn det positive. Jeg personlig har det veldig vanskelig for tiden, eier ikke nåla i veggen, har ingen mat, akurat gjort det slutt med en jente jeg var veldig glad i.

Det er jul og jeg har ikke en ganger penger til mat, langt mindre til Julegaver, jeg mistet den jeg elsker, og det virker som allt går mot meg i øyeblikket. Lettere sakt jeg har det ikke lett for tiden.

Men vet du hva? Jeg ser forsatt positift på saker og ting, jeg har en person i mitt liv som gjir meg styrke- vars namn er Jesus, jeg har prøvd og skaffe penger-men det er klinisk umulig på denne tiden av året, men 1 Januar er det lønning og da lever jeg jo forsatt ikke sant, spiller ingen rolle om jeg må leve på luft suppe nå og familien min ikke for noen Julegaver i år, det viktigste er at jeg lever og prøver og gjøre det beste ut av det.

Når det gjeller jenta jeg elsker, vel jeg elsker hun, men jeg tror virkelig ikke hun elsker meg- jeg gjorde alt for og få hun glad og lykkelig- men beklaglivis ble hun aldrig fornøyd uansett hvor hart jeg prøvde- Det kan virkelig få en person til og kjenne seg mislykket det skal jeg si deg.

Men jeg er sikker på at min X vill bli lykkelig når hun finner en hun virkelig kan elske- ikke en hun elsker og bli elsket av.

Hvordan klarer jeg og se positivt på saker og ting?

Vel penger kommer og går, kjærlighet- vel den for jeg uansett av "my man Jesus"-for det andre finns det mange fisker i havet (selv om jeg har vanskeligheter med og tro jeg kan elske en ann jente like høyt som jeg elsker min X).

Men en ting er sikkert framtiden er full av overraskelser på godt og ondt- det gjeller og ta vare på det gode og glemme det vonde, prøver du det så vill du snart se at verden vill smile till deg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...