Gå til innhold

dagpenger hvis man ikke trenger det?

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Monnepenney

Bedriften min måtte innskrenke og siden jeg var en av dem med kortest ansiennitet, var jeg en av dem som måtte gå. Dette skjedde for to måneder siden. Siden dagpenger i 2002 blir regnet ut fra hva man tjente i 2001, og jeg ikke tjente nok i 2001, har jeg nå gått uten dagpenger. I januar 2003 kan jeg derimot søke, om jeg ikke skulle finne en jobb.

Saken er at vi har klart oss helt greit på en inntekt. Jeg har en mann som tjener brukbart, og vi har kunnet betale alle regninger, ha det godt og varmt inne og spist oss mette på vanlig, god mat. Noen overflod har det ikke vært, men vi har klart oss. Bør jeg da la være å søke om dagpenger, da jeg ikke har desperat behov for pengene? Er dagpenger en rettighet man skal benytte seg av uansett, eller skal man i det lengste forsøke å klare seg selv? (Jeg vil _hate_ å være en snylter!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86494-dagpenger-hvis-man-ikke-trenger-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er overhode ingen snylter dersom du søker på ny jobb og har tenkt å begynne og jobbe igjen.

Trives du med å være hjemme og vil fortsette med det er du vel egentlig en snylter.

Mener å vite at det er en rettighet du har opparbeidet deg. Blir vel egentlig som barnetrygden. Mange kunne klart seg bra uten men søker på den likevel :o)

Du er ikke en snylter fordi du tar i mot dagpenger! Det er en rettighet du bør benytte deg av. Du har betalt skatt og vært med på å legge ett grunnlag for utbetaling av dagpenger til de som er arbeidsledig. Nå er det du som er i den situasjonen, og du har da absolutt rett til å søke om dagpenger uten dårlig samvittighet.

Annonse

Søk dagpenger. Jeg har heller ikke behov for stipend fra Lånekassen, men jeg får det da for det.. Det er min rett like mye som andres.

Er du arbeidsledig har du rett på dagpenger, om du har bruk for dem eller ikke (spar dem da vel, kan hende du får bruk for dem senere.)

Gjest Persille

Du er jo ingen snylter, du har da jobbet og betalt skatt frem til nå?

Dessuten prøver du jo å få deg jobb igjen, så det er ikke akkurat som om dette er noe du baserer tilværelsen din på...

Søk om pengene, og så kan du heller spare dem til noe dere trenger om du ikke trenger å bruke dem med en gang.

Dagpenger er noe du har rett på når du har jobbet, det er ikke behovsprøvd, men er samme rettighet for alle som mister jobben sin.

Når du melder deg som arbeidssøker har du andre fordeler også, Aetat vil være på utkikk etter jobber du kan søke på.

Syns forresten det er rart at du ikke har rett på dagpenger helt fra du mistet jobben din.

Ulv I Faarikaal

Fælt så paranoid du har blitt for tulleinnlegg da... :)

He-he, det er mye tull her. Noen bruker dette forumet til å få argumenter og teste utsagn, og enkelte dager er det mye av samme sort når det gjelder innlegg, slik at man skjønner noen driver på med noe. Det er tydelig andre oppfatter det også, for da kommer tullesvar og surr.

Noen ganger er innlegg tydelig laget av den _motsatte_ part, det ser du av at noen ikke kan kjenne en annens innerste tanker slik noen beskriver.

Andre ganger diskuteter noen med seg selv under ulike nick, det kan man se på uvanlige skrivefeil og formuleringer.

Tilbake til innlegget:

Selvsagt skal man ta i mot det man helt klart har rett til og trenger.

He-he, det er mye tull her. Noen bruker dette forumet til å få argumenter og teste utsagn, og enkelte dager er det mye av samme sort når det gjelder innlegg, slik at man skjønner noen driver på med noe. Det er tydelig andre oppfatter det også, for da kommer tullesvar og surr.

Noen ganger er innlegg tydelig laget av den _motsatte_ part, det ser du av at noen ikke kan kjenne en annens innerste tanker slik noen beskriver.

Andre ganger diskuteter noen med seg selv under ulike nick, det kan man se på uvanlige skrivefeil og formuleringer.

Tilbake til innlegget:

Selvsagt skal man ta i mot det man helt klart har rett til og trenger.

Hvem er det som diskuterer med seg selv? *lure, lure, lure*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...