Gå til innhold

Operasjon for Rødmere!

Anbefalte innlegg

Gjest vintersvalen79

Jeg er en ung mann først i 20-årene som vurderer å ta denne operasjonen, da rødmingen styrer livet mitt og de valg jeg foretar meg. Er ikke enkelt å bestemme seg, narkose, mye usikkerhet og redsel for operasjonen

Lurer på om det finnes noen her inne som har gjort det, eller som også lurer på det?

Dele tanker om det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86495-operasjon-for-r%C3%B8dmere/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Tok den operasjonen i sverige for et par år siden. Selve operasjonen er ikke noe å bekymre seg over. Det du burde tenke på er bivirkninger. Jeg har fått et lite helvete pga økt svette fra brystet og ned. Skal ingenting til før svetten renner. Men det skal sies at uten operasjonen, hadde jeg nok tatt selvmord, så jeg angrer ingenting. Men jeg vet også at det går ann å sette klemmer på nervene i stedet for å kutte dem. Da kan du fjerne klemmene hvis bivirkningene blir for ille. Men et flertall merker lite til bivirkningene, evt de blir borte etter en stund.

Tok den operasjonen i sverige for et par år siden. Selve operasjonen er ikke noe å bekymre seg over. Det du burde tenke på er bivirkninger. Jeg har fått et lite helvete pga økt svette fra brystet og ned. Skal ingenting til før svetten renner. Men det skal sies at uten operasjonen, hadde jeg nok tatt selvmord, så jeg angrer ingenting. Men jeg vet også at det går ann å sette klemmer på nervene i stedet for å kutte dem. Da kan du fjerne klemmene hvis bivirkningene blir for ille. Men et flertall merker lite til bivirkningene, evt de blir borte etter en stund.

Heisann

Lurer på å ta en slik operasjon jeg også. Husker du hvor lang ventetiden på operasjonen var. Dette er jo utført privat så ventetiden er vel ikke så voldsom lang, eller????

Heisann

Lurer på å ta en slik operasjon jeg også. Husker du hvor lang ventetiden på operasjonen var. Dette er jo utført privat så ventetiden er vel ikke så voldsom lang, eller????

Husker ikke helt, men det var mindre enn 2 måneders ventetid iallefall. Men jeg har hørt noe om(kan ikke bekrefte) at det er en viss mulighet for å få dekket dette, og å få gjort det i norge hvis du greier å overbevise en lege om hvor jævlig dette er for deg. Jeg betalte 32.000nok, og det er muligens enda dyrere nå. Det som har overrasket meg litt, er at det faktisk er utrolig mange som sliter med dette. Trodde en god stund at jeg var den eneste i verden som sleit sånn. Jeg var veldig plaget av dette i 4 år før jeg tok operasjonen, og tror faktisk at jeg i beste fall hadde vært uføretrygdet og totalt isolert hvis det ikke hadde vært for den operasjonen. Jeg kan fremdeles bli litt rød, men ikke pga bagateller, sånn som før.

Jeg tok kontakt med Vivi Sandengen (foreningen rød) som faktisk bestilte time for meg. tlf står her:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_legen/975887.html

Kan jo også ta en titt på denne:

http://www.bfsforum.com/

Uasett hva du velger å gjøre , så ønsker jeg deg, og alle andre som sliter med denne jævelskapen, lykke til, og håper at ting ordner seg.

• 2 uker senere...

Husker ikke helt, men det var mindre enn 2 måneders ventetid iallefall. Men jeg har hørt noe om(kan ikke bekrefte) at det er en viss mulighet for å få dekket dette, og å få gjort det i norge hvis du greier å overbevise en lege om hvor jævlig dette er for deg. Jeg betalte 32.000nok, og det er muligens enda dyrere nå. Det som har overrasket meg litt, er at det faktisk er utrolig mange som sliter med dette. Trodde en god stund at jeg var den eneste i verden som sleit sånn. Jeg var veldig plaget av dette i 4 år før jeg tok operasjonen, og tror faktisk at jeg i beste fall hadde vært uføretrygdet og totalt isolert hvis det ikke hadde vært for den operasjonen. Jeg kan fremdeles bli litt rød, men ikke pga bagateller, sånn som før.

Jeg tok kontakt med Vivi Sandengen (foreningen rød) som faktisk bestilte time for meg. tlf står her:

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_legen/975887.html

Kan jo også ta en titt på denne:

http://www.bfsforum.com/

Uasett hva du velger å gjøre , så ønsker jeg deg, og alle andre som sliter med denne jævelskapen, lykke til, og håper at ting ordner seg.

Takker for svar. Dette bfsforumet har jeg ikke vært inne på før. Leste noen innlegg på forumet og har vel funnet ut at jeg sliter med såkalt "flushing" altså en konstant rødhet og ikke direkte rødming. Men jeg driver å rødmer også. Tror du en operasjon vil hjelpe meg da??? Det ser ut som at mange på forumet ikke har noe tro på operasjon mot dette? Ble litt usikker nå:)

Takker for svar. Dette bfsforumet har jeg ikke vært inne på før. Leste noen innlegg på forumet og har vel funnet ut at jeg sliter med såkalt "flushing" altså en konstant rødhet og ikke direkte rødming. Men jeg driver å rødmer også. Tror du en operasjon vil hjelpe meg da??? Det ser ut som at mange på forumet ikke har noe tro på operasjon mot dette? Ble litt usikker nå:)

Har hørt noe om at det går ann å få behandling med laser for sån konstant rødhet. Man brenner bort blodårene yttert i huden eller no i den retningen.Men det hjelper nok ikke på vanlig rødming. Det er nok ikke billig, men hvis du kan slippe operasjon, så er det verdt et forsøk. Hvis du er en av de få som får kraftige bi-virkninger, er det nok store sjangser for at du vil angre.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/09/13/348627.html

Jeg er også plaget av lignende bivirkninger, men ikke like ille som han i artikkelen. Fikk heller aldri noe advarsel om at det kunne bli så ille.

Du burde kanskje prøve en lege i første omgang, men ikke forvent deg allverdens. Jeg fikk en resept på betablokker, men det hjalp selvfølgelig ikke i det hele tatt.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg iallefall sjekket litt rundt den laserbehandlingen. Jeg vet ikke hva det heter eller hvor du kan finne noe om det, men som sagt prøv en lege. Kanskje du kan få en henvisning til en hudlege eller no. Kan jo hende at du greier å få trygdekontoret til å betale det også hvis du maser og klager nok.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...