Gå til innhold

NHD, svar, livsviktig


Gjest bruker_ikke_nick_denne_gangen

Anbefalte innlegg

Gjest bruker_ikke_nick_denne_gangen

Hei.

Jeg sliter helt for jævlig under mørktiden, fordi jeg ikke klarer å holde meg våken. Jeg har mareritt hver natt og når jeg våkner føler jeg meg som om jeg har løpt for livet. Svett, livredd, panikkanfall.

Går på 80mg cipramil og 1200mg orfiril.

Det er jo visst sånn at det produseres melatonin når det er mørkt og senker humøret samt at man blir trøtt og slapp. Når sollyset intreffer en produseres serotonin. Har prøvd å få tak i sollys lampe, men har ikke råd. Jeg har sett at det selges lovlig melatonin på nettet. Men, finnes det noe som senker melotonin produksjonen? Drikker sukkerlake, kaffe, spiser sjokolade og bananer for å øke serotoninnivået, men det hjelper lite.

Jeg blir SPRØ! Jeg har blitt tilbudt amfetamin, men jeg vil ikke bruke narkotika.

Hva gjør jeg? *KRISE*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kjenner ikke til at mangel på lys kan gi slike symptombilder. Jeg betviler teorien.

Jeg vil anbefale at en spesialist vurderer medisineringen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...