Gå til innhold

FU: Bruker dere mange penger på raketter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg lager sjøl !

Ammoniumnitrat, akkurat som i terrorbomber. Magnesiumspon har jeg et lite lager av.

Denne blandingen fyller jeg i et 3 liters malingspann og tenner med en papirlunte. En gristrende hvit ildkule på en meter steker alt i 5 meters omkrets, brenner stort hull i asfalten, lyser opp hele dalen og røyklegger et stort område. Det lukter sterk salmiakk.

Gøy, men farlig.

Lottemor1365380387

Jeg lager sjøl !

Ammoniumnitrat, akkurat som i terrorbomber. Magnesiumspon har jeg et lite lager av.

Denne blandingen fyller jeg i et 3 liters malingspann og tenner med en papirlunte. En gristrende hvit ildkule på en meter steker alt i 5 meters omkrets, brenner stort hull i asfalten, lyser opp hele dalen og røyklegger et stort område. Det lukter sterk salmiakk.

Gøy, men farlig.

Sprengt fårikål????

Ikke bra;)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Sprengt fårikål????

Ikke bra;)

Det verste er at det er selvantennende, så det må blandes på stedet. Går det av når du står der, blir du grundig grillet.

Ammoniumnitratet er basis. Skal du bare ha masse hvit røyk, bruker du sinkpulver i stedet for magnesiumspon. Skal du ha smell, bruker du aluminiumpulver. Smellet må først tennes med dynamitt, slik som terrorbombene ble detonert. Balnder du med fyringsolje, blir det slurry, som man bruker til å sprenge dagbrudd i gruver.

Lottemor1365380387

Det verste er at det er selvantennende, så det må blandes på stedet. Går det av når du står der, blir du grundig grillet.

Ammoniumnitratet er basis. Skal du bare ha masse hvit røyk, bruker du sinkpulver i stedet for magnesiumspon. Skal du ha smell, bruker du aluminiumpulver. Smellet må først tennes med dynamitt, slik som terrorbombene ble detonert. Balnder du med fyringsolje, blir det slurry, som man bruker til å sprenge dagbrudd i gruver.

Legg deg heller under dyna du ulven :)

La andre stå for rakettene:P

Når jeg var liten så svidde jeg av tusenvis av kroner på den slags. Men etter at man begynte å drikke og erfarte at fyrvererikriger i fylla kunne resultere i varige men, samt kratere i hager etter litt leking med dynamitt, så sluttet jeg helt å kjøpe fyrverkeri. Har vel ikke kjøpt det på mange år.

I år må jeg derimot være 100 % edru på nyttårsaften, så kanskje jeg bør kjøpe inn litt i år!

Ulv I Faarikaal

Legg deg heller under dyna du ulven :)

La andre stå for rakettene:P

Det ble litt for voldsomt ?

Jeg satte av en slik ildkule for 20 år siden, da ble vi som sto nærmest litt stekt i trynet og på håndbakene, nesten blinde i flere timer.

Selv har jeg nå stor respekt for fyrverkeri og holder meg _langt_ unna når rakettene fyker.

Forsvaret har lært meg grundig opp i sprengstoff, og lært meg respekt.

Annonse

Lottemor1365380387

Det ble litt for voldsomt ?

Jeg satte av en slik ildkule for 20 år siden, da ble vi som sto nærmest litt stekt i trynet og på håndbakene, nesten blinde i flere timer.

Selv har jeg nå stor respekt for fyrverkeri og holder meg _langt_ unna når rakettene fyker.

Forsvaret har lært meg grundig opp i sprengstoff, og lært meg respekt.

Uffda det var da godt at du har lært litt da:)

Jeg har da et inntrykk av at du er en fornufttig mann så du er vell å finne her 1.nyttårsdag også vell:)

m.v.h

Ulv I Faarikaal

Uffda det var da godt at du har lært litt da:)

Jeg har da et inntrykk av at du er en fornufttig mann så du er vell å finne her 1.nyttårsdag også vell:)

m.v.h

Hvis jeg ikke ligger på sykehus med brannskader mener du ?

Nå har jeg lært opp x antall soldater bl a i å ha respekt for smellgreier, så det skulle ta seg ut om jeg fikk en rakett i trynet sjøl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...