Gå til innhold

Skjemmende blodårer

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 23 år, som er redd jeg har begynt å få åreknuter. Jeg går på p-piller (Diane/Dianette), og har røkt i 5 år (sluttet for 3 år siden). Jeg er ikke overvektig, og har ikke vært gravid. Både mor og bestemor har vært mye plaget, og har operert flere ganger.

Jeg har hatt tydelige små, lilla blodårer på det høyre låret et års tid, og nå ser det venstre låret også like ille ut. Det er ikke så skjemmende enda, men jeg er redd det skal bli verre. Kan dette være begynnelse på åreknuter?

Kan p-pillene ha noen innvirkning på dette? Hva med kosthold etc? Hvilke treningsformer anbefales? Har hørt at jeg bør sitte med bena høyt, og ikke sitte med bena i kryss. Bør jeg sove med bena høyt også??

Har også fått synlige blodårer i ansiktet ved nesen. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å hindre dette i å utvikle seg. Er det noen kremer på markedet med dokumentert effekt?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86548-skjemmende-blod%C3%A5rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...