Gå til innhold

deprimert


Gjest brocha

Anbefalte innlegg

Symtomer:

Rasende sint. Snakker med meg selv. Ukonsentrert på jobb og ellers. Gråter. Biter tenner, knust en jeksel. Forsover meg på jobb. Klarer ikke å ta beslutninger, selv enkle. Finnes ikke glad. Jeg er dønn sliten. Stor forverrring når det oppstår konflikter eller uforutsigbare situasjoner. Jeg klarer ikke å hvile, la ting ligge.

Utslett i ansiktet og ellers. Øregangseksem som kommer tilbake om og om igjen.

Dette har vart med varierende styrke i 2-3 år.

Vært hos lege, fått sovemedisin til 20 dager. Sykemeldt en uke.

Jeg trenger mere hjelp og mere tid til å bli frisk.

Jeg ønsker meg ut av den situasjonen jeg beskrev først i innlegget.

Jeg har tatt kontakt med leder av institutt for kognitiv terapi (i Bergen). De har følgende opplegg. 25-30 timer i samtale med psykolog. Eventuelt medisiner. Og hjemmelekser. Jeg er innstilt på å yte maksimalt selv.

Finnes det noe lignende i Oslo ?

Jeg vet at det er stor forskjell på psykologer og behandlingsopplegg. Derfor ønsker jeg en som har jobber utifra ideer som skissert på nettsidene til institutt for kognitiv terapi. Ikke psykoterapi over mange år. Relativt kortsiktig behandling. Bli kvitt de mest plagsomme symptomene. Få oversikt over situasjonen. Kartlegge mulige hovedårsaker.Få hjelp til å planlegge hvordan jeg kan hjelpe meg selv. Også muligens i samarbeid med primærlegen min.

Finnes det hjelp å få ?

Skal jeg be legen min henvise meg til psykiatrisk poliklinikk ?

Vet dere om psykologer som det er mulig å kontakte?

Kan legen min hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...