Gå til innhold

Forskjell på lus og flass?


Gjest Nikotiin

Anbefalte innlegg

Gjest Nikotiin

Jeg har mye flass i hodebunnen som jeg sliter med å bli kvitt. Men ettersom en fetter av meg har hatt lus,lurer jeg på om jeg har fått det også. Jeg klør ikke eller noe sånt, men det erjo så himla mye flass at jeg lurer på om det kan være lus.

Hvordan ser jeg forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nikotiin

Flasset har ikke bein.

nå tenkte jeg på om flasset var de små hvite eggene jeg har hørt om?

har ikke sett noen "insekter" i håret, men så vet jeg heller ikke hva jeg skal se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå tenkte jeg på om flasset var de små hvite eggene jeg har hørt om?

har ikke sett noen "insekter" i håret, men så vet jeg heller ikke hva jeg skal se etter.

Neppe. Flasset er løst (typisk: drysser ned på skuldrene og vises veldig godt på svarte klær). Luseggene sitter fast i hårstråene og faller ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå tenkte jeg på om flasset var de små hvite eggene jeg har hørt om?

har ikke sett noen "insekter" i håret, men så vet jeg heller ikke hva jeg skal se etter.

Eggene sitter fast på hvert hårstrå, tror jeg. Få noen til å "løske" deg i håret. ;) Tror ikke det skulle være så vanskelig å se forskjell på lus og flass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nikotiin

Neppe. Flasset er løst (typisk: drysser ned på skuldrene og vises veldig godt på svarte klær). Luseggene sitter fast i hårstråene og faller ikke av.

men noe av flasset sitter i håret lissom...asså de faller av om jeg rister, men de sitter der overalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikotiin

Neppe. Flasset er løst (typisk: drysser ned på skuldrene og vises veldig godt på svarte klær). Luseggene sitter fast i hårstråene og faller ikke av.

men noe av flasset sitter i håret lissom...asså de faller av om jeg rister, men de sitter der overalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mistanke om lus så kjøpe en lusekam på apoteket og gre deg med den. Hvis det følger med små stygge dyr så har du lus. Det begynner ikke å klø før etter en stund. Luseegg er små, ovale og gulhvite, sitter fast på hårstrået.

Trenger du lusetips så bare spør meg, jeg er i full gang med en grusom kur mot det akkurat nå..

*blir gladere og gladere, for det er bare tre timer til jeg kan vaske ut oljen av håret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikotiin

Hvis du har mistanke om lus så kjøpe en lusekam på apoteket og gre deg med den. Hvis det følger med små stygge dyr så har du lus. Det begynner ikke å klø før etter en stund. Luseegg er små, ovale og gulhvite, sitter fast på hårstrået.

Trenger du lusetips så bare spør meg, jeg er i full gang med en grusom kur mot det akkurat nå..

*blir gladere og gladere, for det er bare tre timer til jeg kan vaske ut oljen av håret*

urk..jeg vil ikke ha lus!!!

Som sagt er jeg usikker på om jeg har det. Annet enn masse hvitt flass så har jeg ikke noe å gå etter.

Men..for en uke siden så greide jeg håret over vasken.

Og da jeg kikket i vasken lå der et liten "bille" der og sprellet med bena. Den var på størrelse med et solsikkefrø.

MEN - jeg var ikke sikker på om den lille billa faktisk lå der fra før av eller om den falt ut av håret mitt.

Og..jeg har ikke sett noe slikt "insekt" i håret mitt etter det,ei heller kjent noe på den størrelsen.

Skulle jo tro at lusene isåfall var MYE mindre enn et solsikkefrø...

hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

urk..jeg vil ikke ha lus!!!

Som sagt er jeg usikker på om jeg har det. Annet enn masse hvitt flass så har jeg ikke noe å gå etter.

Men..for en uke siden så greide jeg håret over vasken.

Og da jeg kikket i vasken lå der et liten "bille" der og sprellet med bena. Den var på størrelse med et solsikkefrø.

MEN - jeg var ikke sikker på om den lille billa faktisk lå der fra før av eller om den falt ut av håret mitt.

Og..jeg har ikke sett noe slikt "insekt" i håret mitt etter det,ei heller kjent noe på den størrelsen.

Skulle jo tro at lusene isåfall var MYE mindre enn et solsikkefrø...

hva mener du?

Lusene mine (har forhåpentligvis blitt kvitt dem nå) er i alle fall bittesmå, men lillebroren min hadde noen monstere i fjor. De er grå, hvis det er til noen hjelp.

Kjøp en lusekam, hvis du ikke finner noe med den, har du nok ikke lus heller.

Sa jeg at luseegg sitter fast på hårstråene?

Lykke til:-) Håper du ikke har lus! Du har det nok ikke hvis det ikke klør som f...

*klø, klø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nikotiin

Lusene mine (har forhåpentligvis blitt kvitt dem nå) er i alle fall bittesmå, men lillebroren min hadde noen monstere i fjor. De er grå, hvis det er til noen hjelp.

Kjøp en lusekam, hvis du ikke finner noe med den, har du nok ikke lus heller.

Sa jeg at luseegg sitter fast på hårstråene?

Lykke til:-) Håper du ikke har lus! Du har det nok ikke hvis det ikke klør som f...

*klø, klø*

Grett! Jeg skal kjøpe lusekam! For jeg får helt noia av tanken på at det kan være noen ekle små dyr oppi hodet mitt. Nesten sånn jeg spyr av tanken. Er helt krakilsk når det kommer til insekter og alt som hører med.

uff og uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grett! Jeg skal kjøpe lusekam! For jeg får helt noia av tanken på at det kan være noen ekle små dyr oppi hodet mitt. Nesten sånn jeg spyr av tanken. Er helt krakilsk når det kommer til insekter og alt som hører med.

uff og uff!

Velkomme i klubben!

Håper du ikke har lus da, for de er jo ikke så lette å bli kvitt. Men har du det anbefaler jeg lusekur (Prioderm liminent). Den tok jeg i går og jeg kan ikke finne levende lus oppi håret mitt nå. Den er ikke så ille, det er bare som å gå med fett hår i 12 timer.

Fryseren skal også tømmes for klær nå, så da håper jeg alt blir bra igjen og at jeg er kvitt plagen for denne gang..

Tanken på dyr i hodet er ikke særlig morsom nei.. Insekter er en ting, men når de kravler i hodebunnen... FYSJOM!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lusene tusler rundt omkring, mens flasset som hovedregel ligger stille.

Det er luseegg og flass det er vanskelig å se forskjell på da... Man kan ha lus selv om det ikke kravler dyr oppi hodet. Er det på et tidlig stadie er der jo bare egg.. Det ER vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men noe av flasset sitter i håret lissom...asså de faller av om jeg rister, men de sitter der overalt..

Fett hår med flass? Da sitter det ofte fast.

For en sikker vurdering må du bare vente og se om noe klekkes, eller oppsøke helsestasjon/lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er luseegg og flass det er vanskelig å se forskjell på da... Man kan ha lus selv om det ikke kravler dyr oppi hodet. Er det på et tidlig stadie er der jo bare egg.. Det ER vanskelig!

OK da... luseegg sitter fantastisk godt fastlimt til hårstråene, mens flasset flasser av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...