mariaus Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Jeg har genital herpes og har ikke hatt oralsex med partneren min i redsel for at jeg har smittet han og jeg da blir smittet tilbake på munnen. Forekommer dette ofte? Hva kan man gjøre for å forhindre det? 0 Siter
Gjest kanu Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Teoretisk kan det smitte til munn. Hvis en antar at din partner har herpes 1, noe 70-90 % av den norske befolkning har, er sjansen liten for at partneren blir smittet til munn av herpes 2 da han har antistoffer mot herpes simplex. Hvis det allikevel skulle skje er det 0.1 % sjanse for at det skal komme nye tilbakefall av utbrudd det første året, osv. Altså egentlig ingen grunn til bekymring. Når en legger til grunn at 30 % av den norske voksne befolknig har genital herpes, må det være mange der ute med kjønnsherpes i munn hvis det skulle ha smittet lett den veien. Viruset er lite aktivt hvis det er utenfor "sitt område" For herpes 2, genitalia og boxershorts området og herpes 1, lepper. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.