Gå til innhold

NHD/andre...merkelige humørsvingninger


snufseguri

Anbefalte innlegg

For et liv... Jeg er så rar for tiden. Humøret svinger fra sekund til sekund. Lurer på hvorfor det gjør det??? Er lykkelig i det ene sekundet, og så er alt svart i det neste.

Jeg kan være sammen med familien og kjæresten min og gå rundt å le, prate osv. Noen ganger løper jeg rundt, hopper, danser, tuller, prater et "tullespråk" som vel ingen forstår (knapt jeg selv). Yrer av lykke. Hmm... et eksempel på dette språket mitt er: "onkelibonki, tottelibotti bolliboppboppbopp". Hehe... Forstå det den som kan. Men jeg prater mye sånn , men bare med kjæresten. Det er da ikke normalt for en 27-åring å prate sånn? Vel.... så i neste sekund/minutt er ALT svart, jeg vil ikke leve (men egentlig ikke dø heller), jeg risper meg noen ganger til blods, blir utrolig sinna, hater meg selv og ser ingen framtid.

Når jeg er nedfor nå om dagen, kan jeg plutselig bli lykkelig av å tenke på at jeg kanskje får en rosa pysjamas til jul. Som om en pysj gjør livet verdt å leve. Men jeg tenker da videre at i en rosa pysj så føles alt så mye behageligere og det blir deilig å legge seg i senga. Å drømme. Jeg lever nærmest et parallelliv i drømme, jeg. Går litt i surr noen ganger. "har jeg sagt ditt og datt, eller var det bare en drøm?"

Ellers er jeg utrolig glemsk. Husker ikke hva jeg prater med folk om, hva jeg skulle inn på kjøkkenet for, hva jeg tenker osv. osv... Er helt blåst i hodet, det er helt tomt, og jeg klarer ikke å tenke nesten.

På tirsdag mista jeg helt kontrollen, bare fordi godstolen var blitt skjev og måtte justeres. Gikk bestemt inn på badet og risper 16 ganger på armene. Det svei skikkelig etterpå, men ikke i "gjerningsøyeblikket".Nå angrer jeg, som vanlig, og jeg føler at jeg har sviktet både kjæresten og familien. For jeg har lovet å aldri skade meg selv igjen. Men jeg og moren min var hos legen i dag ("fellestime"), og da skulle han sjekke blodtrykket på høyrearmen. Jeg slo hendene for ansiktet, og mora mi skjønte med en gang hva jeg hadde gjort... Huff... Kjæresten min vet ikke noe ennå, håper han ikke får se sårene heller...

Ja, nå har jeg vel skrevet skikkelig fort og rotete her. Kanskje noen vil kommentere innlegget mitt, kanskje noen opplever noe av det samme som meg? Som har det på samme måten

Men det er noe mer rart som skjer her. Mange ganger i løpet av dagen kjennes det ut som om noe berører hodet mitt. Det kan vare i flere sekunder. Og det er IKKE håret som "faller ned" eller noe sånt, for det kjennes ut som om noen stryker ellet rufser sakte i håret mitt.

NHD/andre: er slike humørsvingninger normalt når man er deprimert og sliter med tvangstanker/handlinger?Eller er det noe mer "galt" med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...