Gå til innhold

Mistenkelig føflekk?

Anbefalte innlegg

ZIMBA1365380439

Jeg har 2 føflekker som jeg har vært hos hudlege med for ca.1 1/2 år siden.Men jeg har dessverre liten tiltro til ham.Det er en føflekk jeg har hatt hele tiden bak på skulderen som er 5mm stor,den kjennes som tørr hud var helt brun inntil for ca.2-3år siden da ble det en hvit flekk i midten.Den andre er på utsiden av låret,kom for ca.5år siden og kjennes som en kul på huden.Den er 3mm også brun hvor det siste 1 1/2 året også har fått en hvit prikk i midten.Legen sa det var pigmentforandringer og at de var iferd med å forsvinne,hvorfor er de ikke borte etter så lang tid?Har lest om Hola,men der er det bare snakk om hvit ring rundt,er dem det samme? Er redd for at det kan være noe farlig,siden de er der fortsatt.De er nesten helt runde med jevn skarp kant,ikke "frynsete".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86598-mistenkelig-f%C3%B8flekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanskelig å vurdere føflekker som man ikke ser i forstørrelses-glass. Det finnes flere typer føflekker og andre fargete kuler eller flekker i huden som er ufarlige. Føflekker som endrer seg bør undersøkes, det kan høres ut som det gjelder noen av dine. Dersom du ønsker å fjærne dem, bør du fortelle dette til hudlegen din; de fleste hudleger fjærner føflekker på forespørsel, selv om de er god-artede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...