Gjest biancajenta Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Er gift med en kjempesnill og kjekk man som er 4 år eldre enn meg (er selv 28). Vi har vært sammen i ca 6 år og forholdet har alltid vært bra. Vil si at det bare blir bedre og bedre, vi blir bare mer og mer glad i hverandre. I begynnelsen av forholdet var det jeg som hadde mest lyst på kos og sex, kanskje fordi han hadde mer erfaring enn meg. De siste årene har sexlysten nesten forsvunnet hos meg. Jeg har en stressende og tidkrevende jobb, men holder meg sånn noenlunde i form. Dette gir meg dårlig samvittighet, og gjør meg litt fortvilet, for jeg er jo kjempeglad i mannen min. Tror ikke det er fordi jeg er misfornøyd med min egen kropp, er nokså normal der. Jeg savner å ha mer lyst. To ganger i måneden er liksom mer enn nok for meg. I forbindelse med en annen undersøkelse fikk jeg målt nivået av noen hormoner i blodet mitt. Da sa de at alt var normalt bortsett fra at Prolaktinnivået var høyere enn normalt. Ikke så mye høyere, men over grensen sa de. Har nettopp hørt at dette kan gi redusert sexlyst. Hva kan jeg eventuelt gjøre med dette? Må legge til at jeg ikke går på P-piller eller andre medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8662-d%C3%A5rlig-sexlyst-hormonproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Til Bianca-jenta. For det første bør prolaktin-målingen gjentaes; helst på standardiser måte, tidspunt mm. vanligste årsak til lett forhøyet prolaktin er stress. Så hva som er årsak og virkning vedr. sexlyst er vanskelig å si. Har du mulighet til å redusere stresnivået? Føles det viktig for deg å prioritere overskudd til fritid, deg selv og seksual-livet? Noen ganger trenger man en ny "piff" til seksual-livet, mange har nytte av lesestoff om emnet, eller å gå til familie-veileder. Du kan evt. også sende spørsmålet til forum for sexualitet ved dr.Grunfeldt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8662-d%C3%A5rlig-sexlyst-hormonproblemer/#findComment-40940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.