Gå til innhold

hormoner


Gjest miamaia

Anbefalte innlegg

Gjest miamaia

Fikk i mai-2000 utflod fra det ene brystet. Tok kontakt med lege. Det ble tatt div. blodprøver og det ble tatt mammografi som var neg. Blodprøvene viste forhøyede verdier av prolaktin ca.1200 og androstendion ca.12. Det ble fortsatt å ta blodprøver for å se om dette rettet seg. Har til nå vært og tatt ca. 4 runder med blodprøver. Prolaktinen var ved ett tilfelle innenfor normalområdet, mens androstendion har vært på rundt 12. Har forstått at dette bør ligge en plass rundt 9. Har imidlertid regelmessig menustrajson, er 26 år, ingen barn, bruker ikke p-piller. Men jeg har gått ned i vekt fra ca. 60 kg. til 54 kg uten at det fins noen spesiell grunn til dette. Begynner å lure på om dette kan være noe alvorlig, har jeg noen grunn til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har hatt en normal prolaktin i en måling, er det tegn på at det er normalt. Lett forhøyet androstendion er ikke mye å legge vekt på. Jeg tror dine symptomer har annen årsak. Lavt stoffskifte? Det kan også øke prolaktin-verdien. Få en grundig sjekk hos din lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...