Gå til innhold

Fibromyalgi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skriver for min samboer som har fibromyalgi. Han har hatt et vellykket opphold på Skogli på Lillehammer. Der fikk han bl a prøvd ut mediciner og fant ut noen som passet ham. Han har etter oppholdet vært i full jobb. Medicinerne har fungert veldig bra. Nå vil ikke fastlegen hans lenger skrive ut medicinene.... (Kan han gjøre dette uten å oppgi noen grunn til pasienten)

Med det resultatet at han blir dårligere igjen, og fastlegen vil heller ikke skrive sykemelding. Det virker som om han ikke tror på sykdommen.

Hvor kan en vende seg for å "overklage" en lege?

Min samboer ønsker nå å bytte fastlege men er redd for å få enda en som ikke tar sykdommen allvorlig.

Er det noen som kan hjelpe med navn på leger som tar dette allvorlig?

I Oslo og omegn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86649-fibromyalgi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

I studier er det ikke vist noen effekt av medisiner på fibromyalgi. B-preparater, dvs. beroligende eller sterkere smertestillende tabletter vil kunne lindre plagene, men de er vanedannende, og kan på sikt gi mer plager enn den opprinnelige sykdommen de ble brukt mot. Så å si ingen leger vil skrive ut slike medisiner, de skal kun brukes i korte perioder. Fibromyalgi skal være en eksklusjonsdiagnose, dvs, andre årsaker skal være utelukket. Vanligvis bør en pasient der en mistenker dette få en vurdering av reumatolog. Kriterier for diagnosen er smerter i mer enn 3 måneder, i de fleste deler av kroppen. Diagnosen er ikke så mye brukt som for ca. 10 år siden. Jevnlig lett mosjon er det som har vist seg mest effektivt. Istedenfor å bytte fastlege, er det kanskje en ide å få vurdering av en spesialist i fysikalsk medisin eller reumatologi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86649-fibromyalgi/#findComment-473102
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Alternativ til smerter.

Jeg har selv hat smerter i 4 år , trodde siste halvåert at jeg hadde fibromyalgi.Det viser seg nå at det sansynligvis er sopp som er problemet. Soppen godt over i blodbane og musklatur.Det er forferdlige smerter.Ta kontakt med en god Homopat test han for

Candida sopp.Dette er en sopp som de fleste har, men ikke alle har godt nok imunforsvar til å stoppe den. Få medisiner og bruk candidadietten og blotypedietten samtidig.

Resultatet merkes etter 1-2 uker med Diett og medisin for å drepe soppen.De fleste forer soppen med sukker og gjær eller mat som blodet aviser.Når soppen trives kommer det avfallet fra den, dioksiner som vi blir elergisk mot og smerter som forflytter seg kommer. Gode bøker referanser Candida dietten og blotype dietten + Tilskud til imunforsvaret som 4xTran , Oliven blad ekstrakt tabeletter og alge tabeletter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86649-fibromyalgi/#findComment-473548
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...