Gå til innhold

Nå har jeg lest avhørene...

Anbefalte innlegg

Og det gikk ikke så bra... Var iskald og følelsesløs da jeg satt hos advokaten min og leste.

Men nå, etter at jeg kom hjem, så kom alle følelsene veltende.

Hele hans forklaring var liksom så sammensatt, gjennomtenkt... Og vanntett. Hvis jeg ikke hadde visst hva som egentlig skjedde det døgnet, så hadde jeg uten tvil trodd hans versjon... han har fått min "venninne" til å nekte å avgi forklaring til politiet. I telefonen har hun sagt til politiet at jeg har "svært liten troverdighet". Fy, så vondt det er... Hun har vært min beste venn i flere år, hun var den første jeg snakket med etter at voldtekten skjedde, og den eneste jeg følte at jeg kunne stole på...

Huff. Unnskyld at jeg syter, men jeg har ingen andre å fortelle det til :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86662-n%C3%A5-har-jeg-lest-avh%C3%B8rene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Devania!

Jeg skjønner godt hvordan du har det nå. Jeg hylgrein da jeg fikk lese hans forklaring, det var bare så vanvittig ufattelig perverst sykt... Han sa i sin forklaring at jeg hadde voldtatt ham! Han trodde sikkert det var en veldig god forklaring, men politiet trodde ikke et øyeblikk på det han sa.

Det viktigste for deg nå, er å ikke endre på noe som helst av det du har forklart til politiet for å imøtegå hans forklaring. Du har forklart det slik det var, og det skal du stå ved - samme hva som skjer! Ikke pynt på det du har sagt, eller overdriv for å "ta ham". Bare vær bevisst hva som skjedde, og hold fast ved det.

La ham bare forklare i vei, politiet har hørt ørten voldtektsmenn forklare seg før. Han kan veldig lett motsi seg selv senere, eller begynne å huske feil siden han har løyet, og da har de ham!

Jeg hadde også en meget god venninne som sviktet meg, så jeg skjønner godt hvordan det føles også. Ikke gi opp for det! Du er et verdifullt menneske, du har vært kjempeflink og jeg synes du har all grunn til å være stolt over at du har orket å anmelde. På sikt tror jeg du vil se at det var et riktig valg, uavhengig av hva som skjer med saken.

Har du lest boken jeg har skrevet om hva som skjedde med meg? Jeg tror du vil kjenne deg veldig godt igjen i mye av det jeg skriver der! Du kan jo låne den på biblioteket....!!

Stå på, ikke la dette knekke deg! Vi er mange som har opplevd det samme som deg.

Varm klem fra Grete :-)

Kjære Devania!

Jeg skjønner godt hvordan du har det nå. Jeg hylgrein da jeg fikk lese hans forklaring, det var bare så vanvittig ufattelig perverst sykt... Han sa i sin forklaring at jeg hadde voldtatt ham! Han trodde sikkert det var en veldig god forklaring, men politiet trodde ikke et øyeblikk på det han sa.

Det viktigste for deg nå, er å ikke endre på noe som helst av det du har forklart til politiet for å imøtegå hans forklaring. Du har forklart det slik det var, og det skal du stå ved - samme hva som skjer! Ikke pynt på det du har sagt, eller overdriv for å "ta ham". Bare vær bevisst hva som skjedde, og hold fast ved det.

La ham bare forklare i vei, politiet har hørt ørten voldtektsmenn forklare seg før. Han kan veldig lett motsi seg selv senere, eller begynne å huske feil siden han har løyet, og da har de ham!

Jeg hadde også en meget god venninne som sviktet meg, så jeg skjønner godt hvordan det føles også. Ikke gi opp for det! Du er et verdifullt menneske, du har vært kjempeflink og jeg synes du har all grunn til å være stolt over at du har orket å anmelde. På sikt tror jeg du vil se at det var et riktig valg, uavhengig av hva som skjer med saken.

Har du lest boken jeg har skrevet om hva som skjedde med meg? Jeg tror du vil kjenne deg veldig godt igjen i mye av det jeg skriver der! Du kan jo låne den på biblioteket....!!

Stå på, ikke la dette knekke deg! Vi er mange som har opplevd det samme som deg.

Varm klem fra Grete :-)

Takk for svar!

Jeg fikk låne boken din på SMI. Den var veldig sterk, jeg sippa meg gjennom hele boken. Kjente meg igjen i veldig mye av det du skrev.

Det største problemet jeg har i forhold til saken min, er at jeg har black-out fra den kvelden. Voldtekten skjedde om morgenen, men kvelden husker jeg ingenting av. I tillegg til en lang forklaring som er ren løgn, så påstår han at jeg har gjort ting med han den kvelden... Jeg kan jo ikke benekte det, for jeg husker virkelig ingenting. Men jeg vet at jeg ikke hadde lyst til å ha noe å gjøre med han seksuellt. Advokaten min tror jeg ble dopet ned, men jeg vet ikke... Blir man ikke veldig dårlig dagen etterpå hvis man blir dopet ned sånn? Jeg har også rotet med datoen. Det var innmari pinlig... Men jeg var bombesikker på at datoen stemte, bommet med et par dager bare. Anmeldte ikke før et år etter at det skjedde, vlle ikke tenke på det, bare glemme...

Nå føler jeg egentlig at hele saken er en stor bom. Selvfølgelig var det riktig av meg å anmelde, men det har bare blitt rot ut av det. Jeg er så usikker på om det jeg husker av det som skjedde i forkant av voldtekten er riktig. Men selve voldtekten husker jeg så altfor godt. Den sitter klistret fast, kan fortsatt se og lukte han hver gang jeg lukker øynene... Klarer ikke å få det vekk.

Annonse

martine1365379969

vennen.. og me som trodde at du endeli hadde han.. men d kan jo ver at politiet høyre på deg! Eg trur deg ialefall, ikkje tvil på det! Berre dumt at eg er heime no.. ville gjerne vert der for deg no.. men, kan ialefall gje ein klem! Har ikkje anna å bidra med. Er veldig sliten for tiden...

*stor klem*

Gjest vinterfrost

Huff, jeg føler meg så fryktelig alene om dette... Er helt fortvilet, vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre... Skulle aldri ha anmeldt det...

Det skal tydeligvis ikke være enkelt med noe som helst...huff...føler med deg en hel masse. Har selv opplevd en voldtekt , som jeg rett og slett ikke turte å anmelde , fordi han jobbet i politiet. Men jeg synes du er modig som har greid å anmelde. Uansett hvordan det vil gå ønsker jeg deg lykke til. Ha en så god jul som mulig.

forsiktig klem

Huff, jeg føler meg så fryktelig alene om dette... Er helt fortvilet, vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre... Skulle aldri ha anmeldt det...

Kjære vennen mim...

Ville bare gi deg en stor og god klem og holder lenge rundt deg.

Stå på vennen min.. Tenker på deg og vit at det er mange som gjør det her inne og du skal vite at du ikke er alene, selv om det føles sånn..

Ønsker deg masse lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...