Gå til innhold

cmv - fysisk aktivitet

Anbefalte innlegg

Har hatt CMV med en mononucleosis-lik utvikling i 5 måneder nå. Føler meg bedre, men har ennå smerte i nakken og øvre del av ryggraden. Dette synes anstrengelsesrelatert. Har trent mye hele livet, men har nesten ikke beveget meg på 5 måneder nå. Hva er det å si om fysisk aktivitet og CMV?.

Er rolig aktivitet på en viss prosent av maxpuls å anbefale for å bygge opp eller bør en være absolutt i ro? Vet en mer generelt om hva det er riktig å gjøre i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8669-cmv-fysisk-aktivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære crazylegs.

Forholdsreglene ved din CMV infeksjon er i praksis de samme som ved Mononucleose("kyssesyken",Epstein-Barr virus).Ta det med ro,drikk ikke mye alkohol og bruk ikke mye paracetamol.Grunnen til dette er at alle disse faktorene påvirker leveren.Når så leververdiene igjen er normale,er det din egen allmentilstand som avgjør aktivitetsnivået.Jeg vil anbefale en belastning på 60-80%de 2 første ukene slik at du får følt deg frem hvordan kroppen responderer på økt aktivitet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8669-cmv-fysisk-aktivitet/#findComment-41333
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...