Gå til innhold

Hormoner etter fødsel i uke 18


Piglet

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er nå tre uker og tre dager siden jeg fødte et barn i 18. svangerskapsuke. Etter fødselen hadde jeg en utskrapning, fordi morkaken ikke var hel da den kom ut.

Jeg og min mann ønsker etter hvert å prøve å bli gravide på nytt. Jeg lurer derfor på hvor lang tid det tar (maksimalt) før hormonene er ute av kroppen. Det er flere grunner til at jeg spør. Bl.a. synes jeg ikke brystene har "krympet" tilbake til normal størrelse. Jeg blør fremdeles (blodblandet slim). I tillegg svetter jeg voldsomt om natten, slik at sengetøyet blir vått. Kan dette ha noe med hormoner å gjøre?

Kan jeg sjekke om hormonene er ute av kroppen ved å ta en graviditetstest?

Til slutt lurer jeg på hvor lenge det er mulig å blø etter en slik utskrapning. Stemmer det at noen blør i inntil 6 uker? Og kan man få menstruasjon selv om man ikke har sluttet å blø?

Dette ble mange spørsmål, men jeg ville være veldig takknemlig dersom du tok deg tid til å svare.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Noramlt så stoppar ofta blödningarna efter 1-2 veckor. Att blöda i 6 veckor efter en utskrapning tycker jag hörs onormalt långt ut. Utskrapningen gjör att det skall vara tomt i livmodern, så en blödning borde stanna efter 1-2 veckor. Eftersom du har blödt mera än 3 veckor tycker jag att du skall ta kontakt med din doktor så att denna kan bedömma(vurdera) vad som skall gjöras.Då kan kansje du få reda på vad de nattliga svettningarna beror på. När moderkakan kommer ut upphör all produksjon av graviditetshormoner. Dessa hormoner skiljes ut med urinen men det tar tid för allt har skiljts ut. Normalt tar det upp till ca 4-5 veckor. Det går att testa detta med ett vanligt graviditetstest. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...