Gå til innhold

Svar meg, vær så snill!


Azoth1365380439

Anbefalte innlegg

Azoth1365380439

Skrev et innlegg for et døgn siden. "Manglende følelse". Kan du være så snill å svare på dette? Har ventet på svar i 10 år om det er noe galt med meg...

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Azoth1365380439

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=146820

Som du ser, tenker jeg også på scizoid pf.

Mestparten av beskrivelsen av Shizoid p.f stemmer for meg, i tillegg til noen elementer fra andre p.f.

Men når jeg leser om årsaker til p.f, da kjenner jeg ikke meg igjen. Sitat: "Det er vanlig å tenke at personlighetsforstyrrelser kan utvikles som resultat av ulike negative forhold i en persons barndom". Vel, jeg mener selv at jeg har vokst opp i en kjernefamilie. Snille foreldre, og bare snille søsken. Kan ikke komme på noe negativt uten om at vi hadde litt dårligere råd enn andre, men hva er vel det.

Slik jeg skjønner det, så finnes det ikke medisin mot dette som fungerer bra, og hvis det ikke er pga av noe traumatisk som skjedde i oppveksten. Da vil vel ikke psykolog fungere. Eller tar jeg feil? Med andre ord, så er jeg overlatt til meg selv???

Forventer vel egentlig ikke å få svar i disse juletider, men uansett... God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mestparten av beskrivelsen av Shizoid p.f stemmer for meg, i tillegg til noen elementer fra andre p.f.

Men når jeg leser om årsaker til p.f, da kjenner jeg ikke meg igjen. Sitat: "Det er vanlig å tenke at personlighetsforstyrrelser kan utvikles som resultat av ulike negative forhold i en persons barndom". Vel, jeg mener selv at jeg har vokst opp i en kjernefamilie. Snille foreldre, og bare snille søsken. Kan ikke komme på noe negativt uten om at vi hadde litt dårligere råd enn andre, men hva er vel det.

Slik jeg skjønner det, så finnes det ikke medisin mot dette som fungerer bra, og hvis det ikke er pga av noe traumatisk som skjedde i oppveksten. Da vil vel ikke psykolog fungere. Eller tar jeg feil? Med andre ord, så er jeg overlatt til meg selv???

Forventer vel egentlig ikke å få svar i disse juletider, men uansett... God jul!

Dette med årsak og "negative forhold i ens barndom" var noe en trodde om alle psykiske lidelser. Etterhvert har en funnet ut at det er andre og viktigere årsaker for de fleste lidelsene.

Der hvor en ikke har funnet ut noe annet, henger dette fortsatt igjen slik som i denne pf.

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...