Gå til innhold

NHD - Anafranil og vektøkning


Gjest natolars a.k.a. bipolars

Anbefalte innlegg

Gjest natolars a.k.a. bipolars

Hei!

Er en gutt på 25 som lurer på flere ting:

Jeg har i litt over et år gått på Anafranil; pga store problemer med panikkangst og depresjon. Har diagnosen ustabil personlighetsfortyrrelse.

I sommer måtte jeg øke dosen fra 75mg til 100mg pr. dag. Etter dette har jeg opplevd en ganske formidabel vektøkning; fra 78kg til 94kg. I tillegg ble jeg plaget med høyt blodtrykk (165/100) og høy puls (hvilepuls 90).

Etter dette bestemte legen min at vi skulle halvere dosen med Anafranil til 50mg + legge til 30mg Tolvon pr. dag.

Dette hadde både positive og negative sider. Jeg ble kvitt de plagsomme seksuelle bivirkningene som Anafranilen hadde forårsaket. Men jeg legger fortsatt litt på meg + at beina mine hovner opp i løpet av dagen pga vannansamlinger.

Hva ville du gjort hvis jeg var pasienten din? Ville det være smart å bytte ut Anafranil med Seroxat? Jeg har tidligere gått på Seroxat, uten særlig suksess. Men jeg gikk aldri på høyere dose 20mg pr. døgn. Er det verdt å prøve på nytt? Vil Tolvon minske de seksuelle bivikningene av Seroxat?

Takknemmelig for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...