Gå til innhold

jeg er så redd, ensom og har det så vondt.


forlatt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er bare så redd. Redd for alt. Jeg er bare 23 år og har dessverre nesten hele livet foran meg. Jeg tør ingenting og hvis jeg skal noe går jeg rundt å gruder meg veldig og det er så slitsomt. Jeg tør ikke å prate med dette med noen. Jeg har ingen venner og er alltid alene. Veldig ensom. Har alltid en stor klump i magen. Jeg tør ikke å prate med dette om til en psykolog,lege eller til noen andre.er altfor redd. Er det en side her som man kan snakke med en og at man er helt anonym? Jeg er så redd. Orker snart ikke mere. Alt er så vanskelig. Hva skal redde meg gjøre?? Jeg er lei av å gå rundt alene. Nå begynner jeg å gråte. Unnskyld... Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke prøve alt du makter og snakke med legen din om dette. Hvis du synes det blir for vanskelig, kan du skrive et brev til ham/henne.

Å ha det slik uten noen å snakke med blir for tungt over tid. Søk hjelp!

PS. ikke unnskyld deg for at du begynner å gråte ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Vet akkurat hvordan du har det... Har hatt det slik selv i lang tid. Først etter at jeg i ren desperasjon la inn et innlegg på denne siden, begynte jeg å komme på sporet av en løsning på problemet...

Har vært hos lege nå nylig og fått Antidepressiva, slik at jeg skal bli istand til ,(og ikke minst få LYST) til å ha med andre mennesker å gjøre...

I første omgang kan du jo prøve å ringe til Mental Helses Nødnr.: 810 300 30

Der kan du snakke helt anonymt med folk som vet hva de driver med....og som kan hjelpe deg..(hvis bare DU vil.?) Det er slett ikke farlig. og du vil føle deg bare SÅ mye bedre etterpå...!

Når det er gjort, vil det kanskje bli litt lettere å betro seg ansikt til ansikt med en lege også....?

Prøv, ihvertfall...du har INGENTING å tape..og ALT å vinne....

Ønsker deg alt godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julemusa

Heisann!

Jeg må si at jeg kjenner meg godt igjen av hvordan du beskriver korsn du har det. Det er nesten ødleggende for deg at du er så redd. Men, jeg skal ikke si at jeg er mer viten enn en lege når jeg nevner at jeg tror du kan ha angst.

Det jeg kommer til å si nå vil kanskje ikke gi deg mening, men det har hjulpet meg litt på vei.

Jeg har tidligere vært redd for nesten alt. Følte at uansett hva jeg sa og gjorde så blei det galt, og derfor var jeg redd for å i det hele tatt gjøre noe som helst. I det hele tatt snakke med en fagperson. MEN...Vil du ut av dette, så MÅ du ta til deg hjelp. Det er desverre ingen andre enn deg selv som kan leve ditt liv. Om andre kunne ha levd for andre av og til, så tror jeg verden ville blitt helt rar. Men, sannheten er den at DU kan kun hjelpe deg selv, og du kan få støtte og hjelp fra andre også.

Jeg råder deg til å evnt. sende brev til noen du stoler på, noen du kjenner godt (kanskje familiemedlem) der du forteller hvordan du har det. Du kan jo evnt. printe ut det du har skrevet her, å spørre etter hjelp på den måten. Da slipper du å være redd for så snakke. For jeg tror at du behøver noen ved din side, det gjør vi nemlig alle i ny og ne. Så ikke vær redd for å innse at du også trenger noen.

Jeg er sikker på at du klarer det dersom du vil.

Med litt kontakt, så kommer mere kontakt, og eventuelt blir du sterkere og tryggere.

Jeg skal krysse fingrene for deg.

Men, DU må tørre å be om HJELP før du kan få den, for viss ikke aner ingen hvordan du har det...

Lykke til!

*GOD JUL*

Julesmil fra julemusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Prøv om du kan få bestilt/få hjelp til å bestille time hos legen. Du må nesten begynne der.

Det er bare fint om du begynner å gråte mens du er der, da skjønner han at det er alvor. Selv så har jeg ofte grått så jeg ikke kunne prate. Derfor begynte jeg å ta med en lapp med det viktigste, så han kunne lese det selv. Du kunne feks vise det du har skrevet her. Det er jo ganske beskrivende for hvor vondt du har det.

Klarer du ikke ringe for å få time, så send et brev hvor du ber om å få time tilsendt i posten. Send med utskriften av det du har skrevet her eller skriv noe annet eller mer, så vet de hva det dreier seg om. Det er mange som har problemer med å telefonere, så dette kan jo være en mulighet hvis det gjelder deg.

Det ER hjelp å få.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...