Gå til innhold

Hva er typiske psykopatiske trekk??


Gjest anna banana@

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Psykopatene utgjør omtrent én prosent av befolkningen, og det finnes fire mannlige psykopater for hver kvinne. Ekspertene strides om de kan fungere i samfunnet uten å havne i fengsel.

Psykopater er ikke psykisk syke, de har en personlighetsforstyrrelse. De er aggressive, impulsive, følelseskalde, egosentriske, manipulerende, moralløse og uten evne til å føle skyld. De utnytter andre mennesker for å oppnå sine mål, ved hjelp av en sjarmerende overflate og evnen til å finne og utnytte andre menneskers svake punkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopatene utgjør omtrent én prosent av befolkningen, og det finnes fire mannlige psykopater for hver kvinne. Ekspertene strides om de kan fungere i samfunnet uten å havne i fengsel.

Psykopater er ikke psykisk syke, de har en personlighetsforstyrrelse. De er aggressive, impulsive, følelseskalde, egosentriske, manipulerende, moralløse og uten evne til å føle skyld. De utnytter andre mennesker for å oppnå sine mål, ved hjelp av en sjarmerende overflate og evnen til å finne og utnytte andre menneskers svake punkter

De med personlighetsforstyrrelser er fler, det bare spørs hvor du legger lista. Noen psykiatere påstår det er så vanlig at de sier hver 10. preson har tegn til forstyrrelser, dog uten å plage noen nevneverdig. Noen kan være gjerrige, sjalu eller egoister uten at det synes til daglig, og de fleste må trigges på bestemte måter for at symptomene kommer for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopatene utgjør omtrent én prosent av befolkningen, og det finnes fire mannlige psykopater for hver kvinne. Ekspertene strides om de kan fungere i samfunnet uten å havne i fengsel.

Psykopater er ikke psykisk syke, de har en personlighetsforstyrrelse. De er aggressive, impulsive, følelseskalde, egosentriske, manipulerende, moralløse og uten evne til å føle skyld. De utnytter andre mennesker for å oppnå sine mål, ved hjelp av en sjarmerende overflate og evnen til å finne og utnytte andre menneskers svake punkter

Jeg har gjort en ny oppdagelse, naiv. I dag har jeg truffet min første psykopat - jeg traff han ikke i dag, jeg har kjent han i flere år - også jobbet med han ... men i dag falt brikkene på plass. Så kom jeg på dol, leste innlegget fra deg og jeg nikket og nikket og nikket ...

Vi bruker ordet psykopat altfor lett. Jeg ser det nå - vi kaller den ene og den andre for psykopat, men egentlig er de bare egoistiske, maktsyke eller følelseskalde etc. En psykopat er noe langt annet.

I dag oppdaget jeg til de grader at jeg aldri hadde sett spillet. Jeg har vært godt informert om det meste, men nå som jeg er "ute" av settingen går det mer og mer opp for meg hva som egentlig har skjedd. Jeg snakker med andre, jeg ser tilbake - og jeg oppdager til min forferdelse at jeg har gått på limpinnen. Han har hatt min tillit og han har hatt min respekt ... hele veien.

Jeg er en rimelig god menneskekjenner, jeg er ingen dikkedikkeperson som føyer meg etter alle og enhver, men likevel har jeg aldri sett spillet. Jeg har aldri skjønt .... før i dag. Og det igjen fører meg til konklusjonen .... psykopater er ikke lette å gjenkjenne. Det er ikke et definisjon vi skal slenge om oss i tide og utide .... for en psykopat er god - han/hun kan lure de fleste av oss ...

Så i dag har jeg lært noe veldig nytt ... Jeg kjenner ikke bare ordet psykopat, jeg har ikke bare lest om hva som kjennetegner en - jeg har også møtt en. En meget spesiell opplevelse - sjokkerende kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopatene utgjør omtrent én prosent av befolkningen, og det finnes fire mannlige psykopater for hver kvinne. Ekspertene strides om de kan fungere i samfunnet uten å havne i fengsel.

Psykopater er ikke psykisk syke, de har en personlighetsforstyrrelse. De er aggressive, impulsive, følelseskalde, egosentriske, manipulerende, moralløse og uten evne til å føle skyld. De utnytter andre mennesker for å oppnå sine mål, ved hjelp av en sjarmerende overflate og evnen til å finne og utnytte andre menneskers svake punkter

Psykopat er et begrep som brukes om både det ene og andre type mennesker og adferd.

Det du beskriver er typiske trekk ved mennesker med Antisosial Personlighetsforstyrrelse, som også i en del sammenhenger blir kalt psykopater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopat er et begrep som brukes om både det ene og andre type mennesker og adferd.

Det du beskriver er typiske trekk ved mennesker med Antisosial Personlighetsforstyrrelse, som også i en del sammenhenger blir kalt psykopater

Betegnelsen psykopat blir ofte misbrukt. Psykopat og Antisosial personlighetsforstyrrelse er nok det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Det er en del kjennetegn på psykopater og jeg mener å ha hørt at man må ha skore på minst 30 stykker for å få betegnelsen psykoåpat. Men man kan godt ha flere psykopatiske trekk selv om man ikke skorer på alle punkter. Det finnes også beslektede forstyrrelser, slik som narrissisme og borderline. enkelte kan ha kjennetegn fra flere av begrepene, altså en banding av flere typer personlighetsforstyrrelser.Jeg har vært på div foredrag om slike personlighetsforstyrrelser og for den som lever med en psykopat eller en med nærliggende diagnose er rådet klart: Kom deg vekk, de er uhelbredelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...