Gå til innhold

voldelig kjæreste

Anbefalte innlegg

Gjest kjæresten

Hei

Jeg har en kjæreste som vanligvis er fryktelig snill og god . Jeg kan oppriktig si at vi har et svært godt forhold. Problemet er at han har vært svært deprimert i det siste og vært irritabel. Dette har utartet seg til fryktelig episoder når han har vært full. Selv uten å ha gjort noe har han nesten uprovosert skjelt meg ut og dyttet og slått meg.

Hvor mye skal jeg tåle?

er det nok å be han søke hjelp , slutte å drikke..

jeg blir jo skremt av å hver gang han drikker skulle bli utsatt for vold. i går toppet det seg , jeg ble dyttet ned trappen og brakk armen min.

Vet han sliter og har en depresjon og han ber pent om unnskyldning og sier at han skal bli bedre og det er psykdommen hans som gjør at han mister besinnelsen

vet ikke om dette er rette forumet men jeg vil gjerne ha noen råd uansett

har lest mye på dette forumet. Da jeg var ungdom ble jeg utsatt for overgrep av en som sto meg svært nær og da har kostet meg mye og tatt meg lang tid og greie å komme nær en mann igjen og stole på noen.

vet ikke om jeg klarer å gå gjenom den prossessen med en ny.,.

dessuten elsker jeg han jo

klarer ikke å være alene

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86793-voldelig-kj%C3%A6reste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har problemer og dette må han forsøke å løse. Enn så lenge skal ikke du akseptere eller finne deg i det som skjer, ikke nå, ikke senere.Han spiller på din samvittighet og din sympati - ikke la han gjøre det. Hvis han vil ha deg og vil leve sammen med deg, så må han søke hjelp. Får han ikke hjelp, så kan du se for deg mange episoder som det du har vært utsatt for nå - hvis du velger å leve med han.

Joda, du klarer deg alene. Alle kan klare seg alene - de må bare tørre å forsøke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86793-voldelig-kj%C3%A6reste/#findComment-473500
Del på andre sider

Du sier at du ikke klarer å være alene.

Så lenge du har den følelsen bør du aldri være i et forhold. Du bør derimot presse deg selv til å være alene. Et eller annet zen ordtak går ut på at først når du kan greie deg uten det (her: en gutt), kan du gå i mot det (altså, bli sammen med en).

Så lenge du har den følelsen vil du tiltrekke deg slike menn. Du har en sårbarhet i deg fra du var barn. Det har jeg også, og mange med.

Hovedproblemet ditt er ikke forholdet. Uansett om det blir bra (det kan skje, det kan aldri skje), så har du ting å ordne opp i.

Egne ben først.. psykolog må kanskje til.. vær så snill å gå inn for det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86793-voldelig-kj%C3%A6reste/#findComment-475042
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...