Gå til innhold

Gave/kort/blomster til psyk'en??


Gjest gnier'n?

Anbefalte innlegg

Gjest gnier'n?

Gir dere julegave/kort eller blomst til psyk'en deres? Jeg gjorde det ikke, men ble litt flau da jeg kom til min siste time før jul på fredage og oppdaget at andre klienter hadde gitt/bordet hans var fullt av kort og blomster.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm..det er et fritt land..

Gjør det hvis du føler for det, ikke fordi alle andre gjør det...

Jeg har ennå ikke vært hos psykolog, men ville sannsynligvis sendt en liten oppmerksomhet dersom jeg følte at han/hun hadde gjort seg fortjent til det....overfor MEG...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest julemusa

Ikke vær flau...Ingen grunn til det.

Jeg selv er en person som liker å glede andre når jeg har overskudd og tid, og av og til hender det at jeg gjerne vil påminne f.eks. en bekjent at jeg setter pris på hans støtte, ved å gi ham noe. Men, av og til vil jeg ikke lage for mye ut av det, og velger derfor å være ganske anonym. Altså...Jeg sier heller at jeg setter pris på ham/henne, istedenfor å i det hele tatt gi en gave.

Det at de andre har gitt personen gave, det kan jo bety mye det. Kanskje de føler at de ville glede vedkommende. Altså...det er så individuellt det der...Så ikke bekymre deg.

Vær som du er! Det er nok d!

*GOD JUL*

Julesmil fra Julemusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hadde'n stilt ut det han hadde fått av de andre pasientene?

Det syntes jeg var litt rart.

Jeg gav selv til min psykiater ifjor. Går ut fra at han også fikk av andre, men jeg så aldri en eneste gave eller kort når jeg var der. Hensynsfullt nok så oppbevarte han nok det i et annet rom eller i et skap eller noe.

En psykiater burde skjønne at denne 'utstillingen' kan fremkalle unødvendige tanker hos sine andre pasienter. Elelr kanskje det nettopp var meningen, at de skulle takle slike ting? Ikke vet jeg.

Hva med andres psykologer da, lar de gaver og kort ligge til alles beskuelse? Nysjerrig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Saigon

Psykologen min ba meg om å ikke gi han noe julegave, for da føler han at han må gi meg noe. I stedet har vi blitt enige om at vi kan gi hverandre gave til bursdagen. Så siden han hadde bursdag for ikke så lenge siden hadde jeg kjøpt han en gave. Tilfeldigvis hadde jeg time hos psykologen på selve dagen, så jeg troppet opp på kontoret med en liten kake til han også. Det ble han veldig glad for. Det var den eneste kaken han fikk den dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

La følgende være helt klart:

Hovedregelen er at en ikke gir gave/kort/blomster. Det er ingen behandlere som forventer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Psykologen min ba meg om å ikke gi han noe julegave, for da føler han at han må gi meg noe. I stedet har vi blitt enige om at vi kan gi hverandre gave til bursdagen. Så siden han hadde bursdag for ikke så lenge siden hadde jeg kjøpt han en gave. Tilfeldigvis hadde jeg time hos psykologen på selve dagen, så jeg troppet opp på kontoret med en liten kake til han også. Det ble han veldig glad for. Det var den eneste kaken han fikk den dagen :-)

DET syntes jeg hørtes mye mer personlig ut enn å gi en julegave. Faktisk syntes jeg det ble FOR personlig. Julegaver er en ting. Det gir en til mange. Men å gi og FÅ bursdagsgave fra psyker'n sin. Rart han syntes det var ok egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest desember dama

DET syntes jeg hørtes mye mer personlig ut enn å gi en julegave. Faktisk syntes jeg det ble FOR personlig. Julegaver er en ting. Det gir en til mange. Men å gi og FÅ bursdagsgave fra psyker'n sin. Rart han syntes det var ok egentlig.

Helt enig, akkurat DET var veldig rart...!! Å gi og få bursdagsgave fra behandler. Det må vel være MYE mindre ok enn å gi psyk`en en julehilsen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde'n stilt ut det han hadde fått av de andre pasientene?

Det syntes jeg var litt rart.

Jeg gav selv til min psykiater ifjor. Går ut fra at han også fikk av andre, men jeg så aldri en eneste gave eller kort når jeg var der. Hensynsfullt nok så oppbevarte han nok det i et annet rom eller i et skap eller noe.

En psykiater burde skjønne at denne 'utstillingen' kan fremkalle unødvendige tanker hos sine andre pasienter. Elelr kanskje det nettopp var meningen, at de skulle takle slike ting? Ikke vet jeg.

Hva med andres psykologer da, lar de gaver og kort ligge til alles beskuelse? Nysjerrig....

får jeg spørre om hva du gav, og hva du skrev i kortet? jeg skal gi ham et nyttårskort, men er redd det blir FOR personlig.....

*juleklem* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen min ba meg om å ikke gi han noe julegave, for da føler han at han må gi meg noe. I stedet har vi blitt enige om at vi kan gi hverandre gave til bursdagen. Så siden han hadde bursdag for ikke så lenge siden hadde jeg kjøpt han en gave. Tilfeldigvis hadde jeg time hos psykologen på selve dagen, så jeg troppet opp på kontoret med en liten kake til han også. Det ble han veldig glad for. Det var den eneste kaken han fikk den dagen :-)

Wow! Så hyggelig av deg!! Jeg har tenkt å gi ham en liten oppmerksomhet jeg også, men hvordan vet jeg at det jeg skriver på kortet ikke blir FOR personlig? *takknemlig for tips*

Hadde du forresten gått til denne psykologen lenge, siden du "turte" å troppe opp med kake også?

Juleklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La følgende være helt klart:

Hovedregelen er at en ikke gir gave/kort/blomster. Det er ingen behandlere som forventer dette.

Hvorfor er det slik? Setter ikke psykiatere og andre behandlere like stor pris på en slik oppmerksomhet som andre vanlige arbeidere? Eller kommer denne "uskrevne loven" for at nærheten mellom behandler og klient ikke skal bli FOR nær?

Takknemlig for svar.

*GOD JUL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fantasiløse lisa

Psykologen min ba meg om å ikke gi han noe julegave, for da føler han at han må gi meg noe. I stedet har vi blitt enige om at vi kan gi hverandre gave til bursdagen. Så siden han hadde bursdag for ikke så lenge siden hadde jeg kjøpt han en gave. Tilfeldigvis hadde jeg time hos psykologen på selve dagen, så jeg troppet opp på kontoret med en liten kake til han også. Det ble han veldig glad for. Det var den eneste kaken han fikk den dagen :-)

Hva i alle dager KJØPER man til en psykolog da? Hvca kjøpte du? Det hadde ikke JEG hatt fantasi til ihvertfall!! Da må jeg nøye meg med å kjøpe en enkel blomst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvorfor er det slik? Setter ikke psykiatere og andre behandlere like stor pris på en slik oppmerksomhet som andre vanlige arbeidere? Eller kommer denne "uskrevne loven" for at nærheten mellom behandler og klient ikke skal bli FOR nær?

Takknemlig for svar.

*GOD JUL*

Selvsagt setter vi pris på en oppmerksomhet. Aller mest setter vi pris på å merke at noen får det bedre som følge av det vi gjør. F.eks setter jeg stor pris på det "kjede-julekortet" som jeg har fått her på DOL.

Men å forvente det er noe helt annet. Ingen pasienter skal føle at det forventes av dem at de skal gi en oppmerksomhet til behandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

får jeg spørre om hva du gav, og hva du skrev i kortet? jeg skal gi ham et nyttårskort, men er redd det blir FOR personlig.....

*juleklem* :-)

Jeg gav en liten kalender med vakre bilder.

Skrev et dikt ved siden av. Gikk på at jeg var takknemlig for at han forsto meg og holdt ut med meg der ikke så mange andre orket det.

Et eller annet sa meg i ettertid at dette ble litt for personlig. Bare en følelse jeg hadde.

Nøy deg med å ønske god jul og godt nyttår og takke for den hjelpen du har fått i året som har gått. Eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du gått til han/hun da?? Hvordan reagerte psyk'en??

Juleklem.....

Hun likte det veldig godt og hun satte stor pris på det:)

Jeg har gått hos henne i snart et år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...