Gå til innhold

TIL ALLE :"pille - dagbok" ? JA eller NEI ?


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

Kanskje litt fåfengt, dette ; -men jeg har nettopp begynt på AD- kur og har funnet ut at jeg vil føre en slags "dagbok" for meg selv, hvor jeg skal prøve å få med alle små og store endringer i en periode på 3-4 uker (ihvertfall)

Dette kan også være greit å fremlegge for lege ved evt. "kontroll-time", i tillegg til at jeg selv får en mye klarere oversikt over inntrufne endringer i humør og holdninger underveis.

Nå er jeg klar over at mange av dere har egne erfaringer med anti-depp, så dette blir kanskje først og fremst interessant for de som går og lurer på om de "tør" å kaste seg ut i det...?

Spørsmålet er: Skal jeg legge denne "dagboken" min ut i små "kapitler"(2-3 dager av gangen) på denne siden?

Yes or No ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Heisann!

Jeg synes dette hørtes lurt ut. Det å skrive ned tankene sine gjør det mye lettere å sortere dem, man får satt bedre ord på ting liksom. Slik skaffer man seg en bedre innsikt i situasjonen man er i. Gjør noe ligende selv, men i perioder skriver jeg ganske sporadisk. Men det jeg har skrevet ned tidligere, gjør det også lettere å reflektere over min situasjon slik den er nå.

Hvor vidt du skal legge ut dagboka her, vil jeg ikke avgjøre for deg. Mange vil nok synes det er interessant og lærerikt å lese om andres erfaringer, og folk vil sikkert støtte deg når du har det vanskelig. På den annen side har jeg full forståelse for det om det er detaljer du vil holde for deg selv. Slik er vi vel alle.

Ønsker deg alt godt videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg tror det er veldig nyttig å føre en slags helsedagbok. Gjorde det i en vanskelig periode jeg hadde selv.

Hadde et dokument på Word hvor jeg la inn noen nyttige opplysninger om min tilstand, medisiner ol. Har planer om å begynne igjen. Som sagt, da har du det der når legen begynner å spørre deg ut. Jeg husker aldri der og da nemlig. Men hvis du leverer denne dagboken (som jeg prøver å holde i stikkordform) så er det lett for han å få oversikten.

For meg så skled det litt ut ved at den antok litt dagbokform, og det orket (rakk) ikke legen å lese. Derfor kan en kanskje ha en i stikkordform for legen og en annen i dagbokform for ting en kan ha nytte av å huske selv.

Lykke til iallefall!

(Personlig er jeg iallefall interessert i å høre hvordan det utvikler seg for deg - siden du spurte! Må jo ha interesse for mange det skulle en tro.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:-)

Dette var en god ide synes jeg. Sikkert til god hjelp for deg selv også.

Vil få ønske deg en god jul, vet det er tøft i høytidene, men ta tid til å være god mot deg selv.

Med ønske om en fredfull jul,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg:-)

Dette var en god ide synes jeg. Sikkert til god hjelp for deg selv også.

Vil få ønske deg en god jul, vet det er tøft i høytidene, men ta tid til å være god mot deg selv.

Med ønske om en fredfull jul,

Hei, Vicca..

Alltid hyggelig å høre fra deg...

Ja, nå har jeg endelig fått "tatt skrittet" og vært hos legen....Tror egentlig han syns jeg "så for bra ut"....men jeg hadde tatt med meg "det aller verste" av TRISTIAN`s skriblerier..:o) på D.O.L. -og fikk vel fram realiteten i situasjonen...er på 3 dagen med Remeron nå....

Har et lite "oppsving" i humør nå for tiden...er vel en lett blanding av det faktum at det faktisk ER jul og at jeg vet jeg er igang med noe positivt i livsforløpet mitt...(håper jeg ihvertfall)....?

Vel, vel ..jeg må avgårde. (Skal til Gjøvik og levere de siste Julepresangene)

Ønsker deg en god jul og alt det beste for det nye året.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...