Gå til innhold

vet ikke hvor dette innlegget hører hjemme, men.....?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et hjerneslag, og ble som følge av det lam på venstre side. Har en del problemer med kortidshukommelsen og finmotorikken i venstre hånd er ikke helt som den skal da. Det jeg lurer på er vil hue mitt bli som før med tiden, eller vil det alltid være slik det er nå?

Synes det er litt pinlig når jeg har problemer med et enkelt regnestykke etc.

Burde jo egentlig ikke ha klagd da jeg har kommet meg på beina igjen etter at jeg havnet i rullestol, men jeg er ikke slik jeg en gang var, hue er ikke så kjapp lenger, vil dette komme seg eller har jeg fått en skade jeg må leve med resten av livet mitt??

mvh

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men min samboer fikk slag for 1,5år siden og enkelte problemer følger med enda. Han var 27år og ble helt lam i hele høyre side og var rullestolbruker et par mnd. etterpå. Selvsagt har det gått veldig framover, men småting mangler. Legen hans mente at noe kanskje aldri ble helt som før, men med god trening ville det bli "så-godt-som"! Venter spent på hvilke svar du får!Lykke til!:-)

jostedalsrypa

Jeg hadde slag for 4 år siden, med lammelse i venstre side. Korttidshukommelsen ble rammet, pluss varmesenteret for venstre side. Blir jeg stresset kan det nok komme ord som ikke skulle være der, men jeg registrerer det selv og kan rette det opp igjen. Er jeg sliten, glemmer jeg fort ting som har skjedd, eller ting som jeg akkurat har spurt om. Kan stå og snakke med en person, og så forsvinner plutselig ordet jeg skulle ha sagt, rett ut i luften. Må da til å forklare det jeg mente, med forklring av det ordet som forsvant. Enkelte ganger, med ukjente, kan det være litt pinlig. Men jeg har vanligvis godt humør, og det hjelper. Depresjonene skjuler jeg så godt jeg kan Er uføretrygdet. Hvis du er interresert i mer kontakt, kan vi "maile" til hverandre. Ellers lykke til !

Pål Sand, almenlege

Kjære Tjorven.

Dette var et vanskelig spørsmål å svare på.Det jeg vet er at intens trening fysisk som psykisk medfører bedring.Også de utfallene du nevner som svekket korttidhukommelse,finmotorikk og regning kan gradvis forbedres ved trening.Spørsmålet ditt er allikevel så komplekst at du bør ta det opp med hjelpepapparat rundt deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...