Gå til innhold

allergifri sminke....??

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig blitt allgergisk, antagelig mot parfyme eller annet som finnes i kosmetikk. Jeg har kunnet bruke alt mulig før, men nå må jeg til og med nøye meg med å vaske ansiktet med bare vann... Har vært hos hudpleier, som sa at dette antagelig er utløst av kremer jeg har brukt. Da jeg fikk dette brukte jeg Loreal Plenitude - den mot rynker. Hun sa at det er så mye kjemikalier og annet i mange av disse kremene, at før eller siden sier huden bare stopp.

Jeg har prøvd meg frem med både sminke, sminkefjernere og fuktighetskremer, men reagerer på det meste. Bruker også en blanding av helsekostprodukter som hudpleieren anbefalte meg som en kur.

Den eneste fuktighetskremen jeg så langt har funnet ut at jeg kan bruke i ansiktet er en jeg kjøpte på apoteket som er beregnet på atopikere. Jeg kjøpte en øyen-makeupfjerner på BodyShop som går greit, bare jeg sminker meg sjelden og bruker den veldig forsiktig.

Er det noen av dere som har erfaring med kosmetikk som kan brukes av sånne som meg som reagerer på det meste? Jeg har alltid vært glad i å sminke meg, så jeg synes dette er veldig trist. Nå er det kun til spesielle anledninger jeg kan tillate meg litt sminke, og jeg føler meg SÅ blass....:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86871-allergifri-sminke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...