Gå til innhold

NHD/Andre -- Valium?


Musubi

Anbefalte innlegg

Okei... Det er jul..(Langt innlegg følger, men det ER et spørsmål her)

Familien har kommet tilbake (jeg bor liksom "midlertidig" i mitt barndomshjem som jeg må forlate til nyttår[Jeg er arbeids-ufør, og det er vist ikke mulig for meg å betale ettersom min mor krever for mye. Dermed skal hun selge..])

Jeg føler meg okkupert i mitt eget hjem. Og alt kollapser. Min mor sier at vi skal kose oss i jula - jeg prøver å få henne til å skjønne at det går ikke for meg - Sosiale sammenkomster med "late-som kos" får meg til å dø innvendig.. Dette gjør henne trist.. I -tillegg- så må jeg nå være "barnevakt" for min bestefar, som for øyeblikket har blitt senil, og som er plassert her i jula.. Det betyr at jeg blir tvunget til å stå opp tidlig, og må sitte i lag med ham hele dagen ettersom min mor forlater "åstedet".

Dette er det som var en av årsakene til at jeg nå er 'psykisk syk': Å bli tvunget til å være sosial når man ikke føler for det. Ikke kan jeg "rømme" til f.eks rommet mitt eller lignende, så jeg føler at jeg blir kvalt. I tillegg har jeg på disse to dagene følt mer hat/sinne/tomhet enn jeg har det siste halve året alene. Og mest av alt har jeg lyst til å se katatonisk rett fram på veggen eller opp i taket for resten av all tid.

Jeg vil legge meg innerst inne i skapet mitt å gråte men klarer ikke...

SPØRSMÅL: Jeg tar Cipramil (noe som jeg ikke kjenner noe "særlig" til hittils, 20mg - 2 uker så langt.) -- Kan jeg be legen min om å skrive ut Valium/eller lignende? Vil dette hjelpe meg? Jeg sliter med depresjon/angst. Men i jula med denne familien rundt meg, med en tante og onkel som har invitert meg på middag (ja, de skal jo skilles snart også.. "god jul") ..alt jeg ønsker er Fred. Kontroll. Ro. Glede.

...Men dette virker for mye forlangt, så kan Valium hjelpe meg litt i denne tunge tida? Eller ei? Hvis så, hva kan jeg gjøre? Det virker som ingen rundt meg vet hva som skjer, og jeg vil ikke åpne meg til en hel verden heller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

JA, du kan ta valium ved siden av Cipramil.

Selv så hadde jeg ikke greid meg uten noe i tillegg i disse juleforferdelige tider. Stress er ikke bra for en som allerede er psyk. Jeg bruker Sobril, og det gjør at jeg ifkke flipper helt ut.

Men snakk med legen din om dette.

Jeg bruker også noe som jeg har lest om her en rekke ganger. Rescue Remedy fra Dr. BAchs blomstermedisin. Det er en akutt'medisin' som du kan ta når situasjonen 'låser seg'. Tok nemlig siste Sobrilen igår og må nå greie meg uten til over nyttår. Da tar jeg stadig vekk noen dråper av denne blomstermedisinen. Det roer meg godt ned. (Ta et søk så finner du mer om det).

Til slutt vil jeg si at du godt kunne fortelle din mor hva du sliter med og si at du rett og slett ikke kan ta ansvar for bestefaren din. Er din mor syk/psyk selv siden hun skyver så mye over på deg?

Jeg hadde tørnet hvis jeg fikk et slikt ansvar i min nåværende tilstand. Garantert. Så jeg øver meg på å fraskrive meg ansvar istedenfor å ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...