Gå til innhold

Hårtap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Antakelig kan fastlegen din søke registrerings-fritak, dvs søke om rett til å få utlevert en medisin som forløpig ikke er godkjent som vanlig reseptmedisin i Norge. Vanligvis gjøres dette kun for "viktigere" medisiner, det er ganske mye papirarbeid. Vil tro det er ganske mange i din situasjon som ønsker Propecia, mulig må man avfinne seg med å vente til medisinen er godkjent. Kjenner ikke selv til denne medisinen, men du kan søke i foraene her, vet mange har spurt om det før deg. også uvisst for meg om den kan skaffes i Sverige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86906-h%C3%A5rtap/#findComment-475286
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei!

Joda, man kan bruke norske resepter i sverige. Ingen problem - har gjordt det selv jeg.

afroman og evt andre.

Denne skrev jeg til en som hadde gått til det drastiske skrittet å bruke p-piller for å stoppe produksjonen av mannlig kjønnshormon testosteron slik at han kunne beholde håret. Det hørtes helt sprøtt ut.

"Det der høres svært skummelt ut, men hårtap oppleves av alle som tragisk i starten, mens noen innfinner seg med det etterhvert. At noen "aksepterer" hårtapet sitt tror jeg er mer en følge av en kapitulasjon fordi man ikke tror det er mulig å gjøre noe med det. Jeg snakker av erfaring. Jeg har prøvd diverse ting for å bøte på hårtapet, men i utgangspunktet ufarlige ting men ingenting hjalp. Nå bruker jeg thymuskinkuren og den har hjulpet meg. Etter ganske kort tid stoppet hårtapet og jeg har fått nytt hår, ikke allt men ganske mye. Denne medfører ingen bivirkninger så da anbefaler jeg at du heller prøver den. Uansett burde du slutte med pillene dine. Tenk på de langsiktige konsekvensene. "

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86906-h%C3%A5rtap/#findComment-507914
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Annonse

• 1 år senere...
kvinne11365380764

afroman og evt andre.

Denne skrev jeg til en som hadde gått til det drastiske skrittet å bruke p-piller for å stoppe produksjonen av mannlig kjønnshormon testosteron slik at han kunne beholde håret. Det hørtes helt sprøtt ut.

"Det der høres svært skummelt ut, men hårtap oppleves av alle som tragisk i starten, mens noen innfinner seg med det etterhvert. At noen "aksepterer" hårtapet sitt tror jeg er mer en følge av en kapitulasjon fordi man ikke tror det er mulig å gjøre noe med det. Jeg snakker av erfaring. Jeg har prøvd diverse ting for å bøte på hårtapet, men i utgangspunktet ufarlige ting men ingenting hjalp. Nå bruker jeg thymuskinkuren og den har hjulpet meg. Etter ganske kort tid stoppet hårtapet og jeg har fått nytt hår, ikke allt men ganske mye. Denne medfører ingen bivirkninger så da anbefaler jeg at du heller prøver den. Uansett burde du slutte med pillene dine. Tenk på de langsiktige konsekvensene. "

hva er thymuskinkuren? kan kvinner også bruke det?

Jeg brukte selv regaine forte og begynte å se resultater men fikk dessverre en allergisk reaksjon etter ett års bruk.Det er en av bivirkningene. Det gikk ganske fort å miste det nye håret.Det ble et økonomisk tap.. Nå sitter jeg frustrert og venter på en ny kur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86906-h%C3%A5rtap/#findComment-1050327
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...