Gå til innhold

Lille julaften...


snufseguri

Anbefalte innlegg

Sitter her alene på lille julaften. Juletreet er for lengst pyntet, ja hele leiligheten er ferdigpyntet. Det er faktisk ganske lyst og koselig her nå. Deilig med litt ekstra belysning i julen, alt føles så mye tryggere da.

Samboeren har nattevakt. Han skal reise bort i morgen, til familien sin. Laaaangt unna. Synes nå jeg. Selv skal jeg feire jul med min familie. Pleier alltid å glede meg til jul, men ikke i år.

Det er så rart å se glade mennesker! Lurer på hvorfor de er glade og ikke jeg. De har jo sikkert like mange bekymringer som meg. Forskjellen er vel at de takler problemer bedre enn meg. Eller kanskje de gjør som meg: setter på en maske og later som om de er glade og friske.

Jeg kommer ikke til å spise noe særlig mat i julen. Har gått så mye opp i vekt, kan ikke fordra meg selv. Og jeg som alltid har vært så tynn! Huff, det er flaut å møte kjente sånn jeg ser ut nå. Har vurdert å kaste opp, men da kan en jo fort miste kontrollen. Så det er vel ikke så lurt.

Hadde jeg enda vært opplagt nok til å trene litt! Eller i hvert fall gå noen turer. Men jeg er både fysisk og psykisk sliten, og jeg har ikke lyst til å gå ut alene. Tør ikke. Er så vidt jeg gidder å vaske gulv og støvsuge for tiden.

Jeg tror nok julaften blir veldig koselig, men jeg er redd jeg får en nedtur på nyåret. Da skal all pynten vekk, og hverdagen bli igjen grå og trist. Huff, hvordan skal jeg holde ut?

Gruer meg til nyttårsaften også. Det gjør jeg hvert år. Har vært på en nyttårsfest i hele mitt liv! Bravo. Ikke at jeg har lyst til å være på noen fest heller, jeg er egentlig ikke typen til det. Altfor sjenert. Trives best alene.

Herregud, for et sippeinnlegg!!! Det er jo helt latterlig. Det er bare det at når en er deprimert, så har man en tendens til å tenke negativt. Og jeg har faktisk mye positivt i livet mitt. En fin familie, er herlig samboer, to pusekatter, fin leilighet og ellers stort sett alt jeg trenger. Har to leger, en psykiater og har gått i en terapigruppe i høst. Så jeg er jo ikke alene her i verden heller.

Sukk... får vel begynne å tenke litt positivt, i all fall nå i julen. Så får jeg heller ta fatt i alle problemene etter nyttår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Skjønner deg godt jeg! Er ikke lett å tenke positivt når en har det vondt inni seg. Hjelper på en måte ikke at det rundt en er iorden da. Blir neste enda verre hvis det rundt er bra, for da burde en jo være mer glad, ikke sant. Slik er det med meg ihvertfall. Derfor er jul og fine solskinnsdager og alle anledninger hvor det forventes at en er glad og fornøyd ikke noe særlig.

Jeg og sipper og klager mye synes jeg. Men det er jo bedre å gjøre det her enn å øse det ut over de nærmeste hele tiden. Da blir de skånet for noe av det, og så får vi ut litt av dritten.

GOD JUL, Snufseguri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg! Er ikke lett å tenke positivt når en har det vondt inni seg. Hjelper på en måte ikke at det rundt en er iorden da. Blir neste enda verre hvis det rundt er bra, for da burde en jo være mer glad, ikke sant. Slik er det med meg ihvertfall. Derfor er jul og fine solskinnsdager og alle anledninger hvor det forventes at en er glad og fornøyd ikke noe særlig.

Jeg og sipper og klager mye synes jeg. Men det er jo bedre å gjøre det her enn å øse det ut over de nærmeste hele tiden. Da blir de skånet for noe av det, og så får vi ut litt av dritten.

GOD JUL, Snufseguri!

Tusen takk for svar! Så jeg er ikke alene om å ha det sånn, nei... : ) Ønsker deg en fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...