Gå til innhold

Trist og tomt....


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

...er det nå...følelsen av å være alene , å skulle underholde seg selv, skape "julestemning" kun for seg selv....virker temmelig meningsløst....og vanskelig...

Husker dagene da jeg hadde familie, og andre ting å tenke på på denne dagen...det kunne være masete til tider...

..men jeg savner det, særlig akkurat nå...lyset, stemningen, surret av overivrige unger som skulle ordne alt mulig på en gang...luktene som lå i det noe overpyntede huset...

Forventingene som hang i luften....huff, at jeg skulle komme på dette nå...

Nå er det bare tomt,trist..og grått...

Det er tungt å tenke på at uansett hva som skjer i fremtiden, vil jeg aldri oppleve det igjen...

Sitter her og vet jeg skal bort i kveld...til den "andre" delen av familien....som ikke vet noenting om hva jeg sliter med av angst og depresjon...(etter som jeg ikke kan drikke alkohol som følge av AD, har jeg sagt at jeg går på antibiotika, så det blir kun mineralvann på meg ikveld..)

Gruer meg til den sosiale biten, samtidig som jeg vet at hvis jeg blir hjemme, kommer jeg mest sannsynlig til å få et nytt sammenbrudd ikveld....

Valget står mellom nerver i helspenn eller depressivt sammenbrudd....?

...tror jeg foretrekker nervene....blir vel å dra.

Findressen henger ihvertfall klar.

Det ordner seg vel...?

Jaja, håper alle dere andre får en God Julekveld iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tristian...

Har lest noen av innleggene dine innimellom. Trist å se at du sliter sånn. Hvor gammel er du? Hadde i grunn bare lyst å sihei og si at jeg har lest innlegget ditt.

Jeg liker heller ikke jula i år. Det er et jævla slit. Tar amfetamin for å prøve å ikke drepe de andre i familien med min depressivitet...

Håper du får det litt ok i dag.

Trist og tragisk julehilsen fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuIcinea

Hei Tristian, Jeg vet ikke hvem du er, men har lagt merke til nicket ditt. (Ikks\e sp vanskelig når det står med store bokstaver.)

Jeg har familien min her ,min mann og mine to barn. Det lukter jul i hele huset, julemusikken strømmer på .... Og her sitter jeg foran pc`n og gråter. Håper jula går fort ,vil bli ferdig.

Håper kvelden blir bedre enn forventet for oss begge. Lykke til Tristian.

*stille juleklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hei Tristian!

Nå er kvelden snart slutt. Her gikk det sånn noenlunde greit. Er litt i helspenn på julaften pga gamle, mindre hyggelige minner.

Ungene var fornøyd med gavene. Vi har sett Men in Black II sammen. Da var de fornøyd. Det hjelper for meg også. Gubben har lagt seg (heldigvis).

Tenkte på det du sa om at du savnet de julene du aldri ville få tilbake. Da lurte jeg på om jeg ville savne jul med mannen min, og kom til at det ville jeg ikke. Vi har for forskjellig oppfatning av hvordan en skal ha det slike dager tror jeg. Trist. Får håpe ikke ungene merker den nervøse (fra min side) stemningen. Er faktisk veldig lite glad i mannen min slike dager. Men det er vel vonde minner (fra før min tid) som gjør at han ikke liker jula kanskje. Min barndomsjul var skjønn. Synd ikke vi har greid å videreføre det her hjemme. Synes ikke vi har det. Det er alltid en eller annen liten (i beste fall) konflikt som ødelegger.

Men,ungene var fornøyde, og da er som sagt kvelden vel i havn for mor. Heldigvis et år til neste nervetest!

En ting til: det er ikke noe iveien for å ta et glass eller to når en tar SSRI. Har du fått beskjed om at det er annerledes med Remeron? Var vel den du begynte på hvis jeg husker rett? Selv har jeg nytt alkohol under hele pilleperioden. Eneste forskjellen er at en tåler mindre mengder. Drikker en for mye, blir en skikkelig full, og det kan skje uventet raskt.

Men vin til maten og en drink eller to etter har gått helt fint.

God romjul! - får jeg si nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tristian...

Har lest noen av innleggene dine innimellom. Trist å se at du sliter sånn. Hvor gammel er du? Hadde i grunn bare lyst å sihei og si at jeg har lest innlegget ditt.

Jeg liker heller ikke jula i år. Det er et jævla slit. Tar amfetamin for å prøve å ikke drepe de andre i familien med min depressivitet...

Håper du får det litt ok i dag.

Trist og tragisk julehilsen fra meg.

...uten alle dere på dette forumet, hadde jeg uten tvil vært HELT ALENE i universet.

Det er mest sannsynlig DERE som har holdt meg oppe de siste to månedene....

Takk..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...uten alle dere på dette forumet, hadde jeg uten tvil vært HELT ALENE i universet.

Det er mest sannsynlig DERE som har holdt meg oppe de siste to månedene....

Takk..:-)

Hei..

Nå er første juledag godt i gang.

Tenkte jeg bare skulle si at jeg har brukt AD og neuroleptika i noen år og jeg har drukket en del alkohol for det. Så det gjør nok ikke noe, bare du passer litt på mengden. Kan vel bli litt fortere full.

Jeg føler meg veldig tom i dag, utslitt i hodet, tankekjøret har startet for fullt igjen. Det er vel jula som gjør sitt..

Håper du har det bra i dag, tenker på deg - vil at du skal ha det bra.

Forsiktig klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei..

Nå er første juledag godt i gang.

Tenkte jeg bare skulle si at jeg har brukt AD og neuroleptika i noen år og jeg har drukket en del alkohol for det. Så det gjør nok ikke noe, bare du passer litt på mengden. Kan vel bli litt fortere full.

Jeg føler meg veldig tom i dag, utslitt i hodet, tankekjøret har startet for fullt igjen. Det er vel jula som gjør sitt..

Håper du har det bra i dag, tenker på deg - vil at du skal ha det bra.

Forsiktig klem,

Jeg har vel kanskje tatt meldingen fra legen litt vel høytidlig, men jeg er nesten avholdsmann i utgangspunktet så...det går greit. :-)

(Drikker vel bare 1-2 ganger i året...og DA tar jeg i litt...)

Har funnet ut at dagen derpå ikke blir LETTERE ihvertfall..?

Joda, jeg "overlevde" Julaften, men kan vel huske å ha hatt det triveligere en gang....hmm...føler meg litt urettferdig av å sitte her og klage...de gjør vel sitt beste, i all sin uvitenhet...?

Ser vel ikke noe poeng i å åpne meg for familien heller, da "rådgivningen" etter all sannsynlighet vil gå i retning av overfladiske ting som "ta deg sammen" -"tenk positivt" osv...skjønner?

Som å snakke til den berømte veggen....

Setter pris på tilbakemeldingene fra Deg og alle andre her...:-) ...det holder meg stort sett oppe, og løfter meg et hakk når jeg "detter ned"......

En ting til ; Du kan godt slutte å være så "forsiktig" med klemmingen din...tar gjerne en "skikkelig" en, jeg...:-)

Fortsatt God Jul....kos deg så godt du kan under omstendighetene...

"skikkelig klem" :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...