Gå til innhold

Kvalme, diare+

Anbefalte innlegg

Sport1365380441

Hei!

Lørdag for tre dager siden voknet jeg med litt kvalme og diare. Utover dagen fikk jeg feber - drøye 38. Jeg var bedre og feberfri dagen etter, men diare'en vedvarte. I natt voknet jeg igjen dårligere og med like løs mage. Avføringen er nesten som vann. Jeg hadde bedre appetitt i går ettermiddag og spiste julemat - ribbe++. Jeg var også såpass pigg at jeg tok en lett skitur.

Jeg har ikke feber nå heller, men føler meg elendig. Til din orientering har jeg den siste måneden hatt dårlig rygg - isjasnerven har vært i klem. Den har blitt mye bedre i det siste (derfor skituren), men jeg vet at det kan være en korrelasjon mellom dårlig rygg og problemer med avføring.

Jeg merker også at jeg produserer mye magesyre, som gjør at jeg har et sug i brystet.

Hilsen en som er opptatt av å bli frisk raskt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87019-kvalme-diare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

I dette tilfellet tror jeg ikke det er sammenheng mellom ryggen og magen. Synes dette høres ut som magesyken som mange har vært plaget av før jul. Skyldes et virus som irriterer mage- og tarmer. Behandling er rikelig væske-inntak, samt helst unngå søte melkeprodukter og tungt fordøyelig mat. Immodium kan brukes dersom man har vanndig diare mer enn 6-8 ganger per døgn. De fleste blir spontant bra etter 1-2 døgn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87019-kvalme-diare/#findComment-475308
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...