Gå til innhold

Hodet har festet seg i uke 32


Gjest Knusken

Anbefalte innlegg

Gjest Knusken

Var hos lege (gyn.) i uke 32. Hodet hadde festet seg allerede.

Hvilke konsekvenser medfører dette for fosteret? Hvilke råd har du til meg? Har termin 3.januar og er førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette skjedde med min baby ogsaa, at hodet festet seg i uke 32. Jeg gikk 10 dager over terminen.

Jeg foelte det som en trygghetsfoelelse at hodet var festet, i tilfellet vannet gaar maa en ikke ta forbehold for aa forhindre at navlestrengen er rundt halsen paa babyen.

Lykke til, du har nok noen harde, men spennende uker fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festet seg på den tiden om ikke litt før hos meg - Tiril kom 9 dager før termin. :o) Som Honey1 følte jeg også det som en trygghet å vite at hun var festet i tilfelle vannet gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde med min baby ogsaa, at hodet festet seg i uke 32. Jeg gikk 10 dager over terminen.

Jeg foelte det som en trygghetsfoelelse at hodet var festet, i tilfellet vannet gaar maa en ikke ta forbehold for aa forhindre at navlestrengen er rundt halsen paa babyen.

Lykke til, du har nok noen harde, men spennende uker fremover.

Det er helt normalt at hodet fester seg på et tidlig tidspunkt når en er førstegansfødende. + at det gir jo en trygghetsfølelse at hodet er festet, i tillfellet vannet skulle gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

At hodet har festet seg allerede har ingen konsekvenser for barnet. Det betyr heller ikke at du kommer til å føde lenger før termin. Hos de fleste gravide fester hodet seg ca. 1 mnd. før termin, men det betyr ikke at det er unormalt om det fester seg 2 mndr. før Det er ikke noe du kan gjør fra eller til. Det lille barnet kan godt snu seg fra den ene siden til den andre. Det kan også tenkes at den kommer seg litt opp igjen også, det er ihvertfall min erfaring. Det hender man får vite at hodet har festet seg, så er det egentlig knapt festet ( et uttrykk innen faget). Er det knapt festet, kan det godt komme seg litt opp igjen. Jeg vil anbefale deg å ikke bekymre deg over dette. Slik jeg ser det, er det ingen risiko knyttet til det at hodet allerede har festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...