Gå til innhold

så var endelig juleaften over


Unni25

Anbefalte innlegg

Hei!

Gruet meg til denne dagen lenge. Jeg sliter med sosial fobi, og orker ikke å være sammens med andre mennesker. Noen ganger ikke min egen familie engang.

Har ikke hatt noen problemer med jula før. Jeg har ikke slitt med sosial fobi før, ikke før jeg plutselig opplevde et panikkannfall for en del måneder siden. Veien til hit jeg er i dag har vært tung, og tanken på jula har ligget i bakhodet hele veien. Kanskje ikke rart at jeg har gruet meg ekstra mye i år.

Men julaften gikk over all forventning. Jeg fortalte tidlig til familien at jeg ikke orket å sitte ved middagsbordet. Jeg trener nok som det er. Jeg vil kose meg jeg også. Og jeg gjorde faktisk det, selvom jeg satt i et annet rom enn alle de andre. Det var deilig å endelig kunne slappe av. og å slippe å tenke på neste angst anfall hele tiden.

Nå står nyåret for tur, og da skal jeg trene. Jeg skal bli frisk, men først skal jeg kose meg i jula på min måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

God jul. Kos deg i jula. Unni.

Jeg kutta ut endelig.....det gikk jo fint med deg... :o)

Alt går bedre etterhvert.... det må det....

Fint at det tross alt gikk bra for deg!

Jeg har kommet over det værste selv også - selve julemiddagen og juledagsmiddagen med halve slekta til stede. Nå gjenstår bare middag hos besteforeldrene i morgen, og det får jeg ta som det komemr. Gleder meg ikke, de bor i en liten leilighet og det blir mange folk. Ikke lett å stikke av om jeg skulle få panikk... Må bare prøve å la være å tenke på det. Jo mer jeg gjør det, jo mer nervøs blir jeg.

Men til det jeg mente å si: Det er ingen vits i å stresse med å være perfekt nå i julen. Kan du ta det i ditt eget tempo, så gjør det!! Julen blir alt for lett et eneste stress og slit som bare gjør alt værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...