Gå til innhold

NHD? vedr. bivirkninger...?


TRISTIAN

Anbefalte innlegg

Jeg er nå på 6. dagen med Remeron og har lagt merke til noe merkelig :

Jeg har ved de anledningene hvor jeg har ventet med å legge meg til jeg kjenner trøtthetseffekten av pillen (det tar ca 45>60 minutter) -oppdaget at det dukker opp relativt kraftige lysglimt "bak øyelokkene". De kraftigste fortoner seg som "hvitt lys" mens øvrige mindre "glimt" kan opptre i alle regnbuens farger. Disse glimtene dukker opp til tross for at jeg slår av alt lys i rommet og ligger i stummende mørke. Glimtene fortoner seg faktisk kraftige nok til å " vekke" meg i innsovningsfasen....?..nesten som en "eksplosjon"...

Videre opplever jeg små "hallusinasjoner" i form av "dansende" mønstre bak øyelokkene , som enten fortoner seg som flagrende striper eller ruter i sort og grønt, eller i form av diffuse , fargesprakende bilder, nesten som abstrakte kunstverk....?

Hva er dette? Dette dukket opp etter at jeg begynte med Remeron...er det rimelig å anta at det er en sammenheng her? Eller bør jeg få sjekket øynene mine for andre ting..?

Har prøvd å stenge meg inne på badet på dagtid i stummende mørke for å se om de dukker opp, med negativt resultat....

Sannsynlig bivirkning eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest turbolator

trodde alle hadde sånne lysglimt bak øynene sånn nå og da jeg. tror ikke det er noe du trenger være redd for. du hadde sikkert hatt dem uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde alle hadde sånne lysglimt bak øynene sånn nå og da jeg. tror ikke det er noe du trenger være redd for. du hadde sikkert hatt dem uansett..

...Du har forhåpentligvis rett...men det var nettopp fordi disse "glimtene" skilte seg kraftig ut fra "det vanlige" at jeg reagerte...det var "nytt" for meg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Du har forhåpentligvis rett...men det var nettopp fordi disse "glimtene" skilte seg kraftig ut fra "det vanlige" at jeg reagerte...det var "nytt" for meg...?

Hei!

Jeg har opplevd noe av det samme som deg. Det var etter å ha brukt zeldox noen dager. Kvelden etter at jeg sluttet med dem, så jeg underlige ting i mørket. Blant annet noen skikkelser som danset. I mørket, og når jeg hadde øynene lukket også, svevde det krystallklare bilder for øynene mine. De lignet ansikter og demoner (!). Jeg hadde også sånne lysglimt, og noen ganger virket det som om det brått ble lysere i rommet. Jeg hadde også følelsen av at det var noen i rommet.

Jeg gjorde også som deg, jeg gikk inn på badet midt på lyse dagen og slukket lyset for å sjekke om disse synene fortsatt var der. Det var de.

Nå er jeg ikke helt sikker på om dette var bivirkninger av zeldox eller andre medisiner jeg tar, jeg ville bare fortelle deg om mine opplevelser som jo er ganske lik dine.

Dette varte i noen dager og var ganske intest. Så gikk det noen uker hvor de forsvant, men i det siste har de kommet tilbake. Men de er ikke så tydelige nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...