Gå til innhold

Er irritasjon en bra ting?


Rosita1365380427

Anbefalte innlegg

Rosita1365380427

Har fundert litt de siste dagene, for jeg fikk nemlig en bok til jul. Denne tar utgansgpunkt i at Norge er kåret til verdens beste land å leve i, så hvorfor er det da så mange som går rundt og ikke har det bra. Skal ærlig innrøemm at jeg syns dette virket som et interessant utgangspunkt, for det er ikke noe jeg vil mer enn å ha det bra.

Nå har jeg lest kanskje 20 sider, 10 sider hver gang jeg har åpnet boka. For det som skjer når jeg leser er at jeg blir så irritert, for jeg føler at det er KUN min feil at jeg har det som jeg har det. Min feil at jeg har null selvtillit, og føler meg så usannsynlig ensom. Så alle de som har såret meg opp gjennom årene, har sitt helt på det rene, det skulle vært MEG som bare skulle latt det prelle av, jeg som skal drite i alle forventningene jeg føler alle har til meg.

Jeg har grått, vært FLY forbanna på denne Psykologen som har skrevet dette.....hvordan kan dette hjelpe liksom?? Kommer jeg til å føle meg bedre etterpå? Er det faktisk bra å bli irritert? Skal ærlig innrømme at jeg skjønner ikke det jeg...enda, men kanskje etter to bøtter til med tårer, og x antall raserianfall til? Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan ikke fatte og begripe at irritasjon kan være en bra ting, det er jo helt forferdelig å være irritert. selv om norge er superbra land og vi er så dødsheldige som bor her, betyr ikke at 100% av alle mennesker her har det dødsbra hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ER irritert eller rasende og ikke viser det, dvs undertrykker det, så er ihvertfall DET skadelig på sikt.

Så i ovennevnte tilfelle må da da kunne sies at det er sunt å VISE irritasjon eller sinne.

Så å VÆRE irritert/sinna uten å vise det er helt klart skadelig for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

jeg kan ikke fatte og begripe at irritasjon kan være en bra ting, det er jo helt forferdelig å være irritert. selv om norge er superbra land og vi er så dødsheldige som bor her, betyr ikke at 100% av alle mennesker her har det dødsbra hele tiden.

Den materielle standard i Norge er meget høy, men det utelukker ikke at folk har det vanskelig.

Å være irritert er ingen behagelig følelse, men det er bedre å få det ut enn å undertrykke det. Det at du blkir irritert viser jo at du har dine egen meninger og tenker selvstendig - det er en bra egenskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QuePasta

"For det som skjer når jeg leser er at jeg blir så irritert, for jeg føler at det er KUN min feil at jeg har det som jeg har det. Min feil at jeg har null selvtillit, og føler meg så usannsynlig ensom."

Det er helt sikkert mange og kompliserte årsaker til at du har det slik. Og det kan nok være godt å forstå årsaken. Men problemene forsvinner jo ikke av den grunn, det er du som må ta tak i det, for at det skal bli bedre. (Men det har du helt sikkert hørt før.)

"Så alle de som har såret meg opp gjennom årene, har sitt helt på det rene, det skulle vært MEG som bare skulle latt det prelle av, jeg som skal drite i alle forventningene jeg føler alle har til meg. "

Er du sikker på at du leser riktig? Det hadde kanskje vært bedre for deg dersom du hadde latt alt bare prelle av, men det betyr jo ikke at andre har rett til å såre deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...