snooz Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Jeg har i lang tid vært plaget av tilbakevendene streptokokk infeksjon i underlivet. Dette er meget smertefullt og plagsomt. Får det som regel på den ene indre kjønnsleppen. Hva kommer dette av at jeg får det igjen og igjen? Hva kan jeg gjøre for å hindre det. Jeg bruker alltid g-streng truser, kan dette ha en sammenheng? Til nå har jeg fått Dalacin 2% vaginalkrem, som behandling. Bør jeg ha noe sterkere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87301-streptokokker-i-underlivet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Det finnes flere forskjellige typer av streptokokker, bare noen av disse er årsak til symptomer i underlivet. For å gi fullverdig svar bør jeg vite også om det er gruppe A eller noen andre grupper dine streptokokker er. Det kan også forekomme at streptokokkene er bare en del av årsakene til dine symptomer. Det kan vøre andre mikroorganismer tilstede samtidig. Hvis vi går ut irfa at det er streptokokkene som er hovedårsaken er de praktisk talt alltid ømfintlige for penicillin preparatyer. De er også ømfintlige for clindamycin (preparatnavnet er dalacyklin). Lokal behandling (Vaginalkrem) f. eks. medeDalacin fører ikke alltid til målet. Av og til kan det være nødvendig med antibiotika peroralt (tatt gjennom munnen). Det beste alternativet er da vanlig penicillin. Det kan også hende at Dalacyklin behandlingen varte ikke lenge nok og det ble igjen noen streptokokker. Mitt forslag er at du prøver igjen med Dalacyklin først, f. eks. 10-14 dager og deretter (ca en uke etter avsluttet kur) om det er noen bakterier igjen. Hvis det ikke virker tilfredsstillende prøver da med tablettkur i ca 14 dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87301-streptokokker-i-underlivet/#findComment-477203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.