Gå til innhold

Streptokokker i underlivet

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid vært plaget av tilbakevendene streptokokk infeksjon i underlivet. Dette er meget smertefullt og plagsomt. Får det som regel på den ene indre kjønnsleppen. Hva kommer dette av at jeg får det igjen og igjen? Hva kan jeg gjøre for å hindre det. Jeg bruker alltid g-streng truser, kan dette ha en sammenheng? Til nå har jeg fått Dalacin 2% vaginalkrem, som behandling. Bør jeg ha noe sterkere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87301-streptokokker-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det finnes flere forskjellige typer av streptokokker, bare noen av disse er årsak til symptomer i underlivet. For å gi fullverdig svar bør jeg vite også om det er gruppe A eller noen andre grupper dine streptokokker er. Det kan også forekomme at streptokokkene er bare en del av årsakene til dine symptomer. Det kan vøre andre mikroorganismer tilstede samtidig. Hvis vi går ut irfa at det er streptokokkene som er hovedårsaken er de praktisk talt alltid ømfintlige for penicillin preparatyer. De er også ømfintlige for clindamycin (preparatnavnet er dalacyklin). Lokal behandling (Vaginalkrem) f. eks. medeDalacin fører ikke alltid til målet. Av og til kan det være nødvendig med antibiotika peroralt (tatt gjennom munnen). Det beste alternativet er da vanlig penicillin. Det kan også hende at Dalacyklin behandlingen varte ikke lenge nok og det ble igjen noen streptokokker. Mitt forslag er at du prøver igjen med Dalacyklin først, f. eks. 10-14 dager og deretter (ca en uke etter avsluttet kur) om det er noen bakterier igjen. Hvis det ikke virker tilfredsstillende prøver da med tablettkur i ca 14 dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...