Gå til innhold

hvordan løse problemet med svigermor?


Gjest trollemor

Anbefalte innlegg

Gjest trollemor

Hei!

Har sett det er flere her som har problemer med svigermor,og jeg er nok en av dem.

i dette inlegget har jeg ikke tenkt å si akkuratt hva problemet er, men sier som så, det er det vanlige tror jeg standaren "du er ikke god nok"

den følelsen har jeg ihvertfall fått pga div utsagn,men ihvertfall pga alle tingene som har skjedd kom det en real oppvask for ca 1,5 uker siden.

Saken er at jeg gikk der fra i sinne.

Jeg prøvde å prate med henne men fikk kun beskjed om at det skulle ligge.

Der hadde hun sagt alt det hun ville si, men tålte ikke å høre våres del,da skulle vi bare la det ligge.

Er dette rettferdig da?Men uantsett det er problemet, jeg klarer ikke å forholde meg til henne før dette er ute av verden,og jeg vet ikke hvordan det skal skje.

Som sagt vil hun ikke prate om det, og jeg VIL gjerne prate om det, ellers er jeg ikke meg selv eller i stand til å få det ut av systemet og omgåes henne,og hun er jo moren til sambisen, så det er jo et nært problem,og vi er en liten familie.

Så hvordan skal jeg gå frem?hva skal jeg gjøre for å løse dette?jeg tenker på det hver dag,og jeg kan ikke være meg selv,og jeg vil jo ikke at hele familien skal splittes pga dette så jeg spør dere og deg vennesland eller en annen spessialist.

Nå kommer julen snart og det og var en del av problemet...vil ikke gå julen i møte med splittelse og vonde følelser i familien.

Håper noen svarer meg for jeg er velldig fortvilet nå.

Hadde vært fint å høre andres erfaringer.

Klem fra trollemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "trollemor"!

Du tar opp et svært aktuelt problem. Når forholdet til svigerforeldre blir betent får det raskt konsekvenser for flere i familien. Så mitt råd til deg er å ta intiativ til å gjøre noe med saken. Slikt går sjelden over av seg selv.

Siden jeg ikke kjenner dere, er det vanskelig å skissere nøyakti hvordan du skal gå frem. Det må du finne ut av selv. Men poenget er at dere komme i dialog.

Her er det vesentlig at du og samoboer forstår hverandre og er på lag. Er dere det? Hvis ikke, finn ut av hva som er uklart, hvor er dere uenige.

Er det dere to som har mest problemer med svigermor?

Som regel er det mye følelser knyttet til problemer med svigerforeldre. Dermed blir det også ofte slik at den som er sønn/datter til svigermor, altså din partner, skjermer og beskytter og har "gode grunner" for det, som du ikke ser. Altså blir det lett mange uutalte forklaringer på et betent svigermor-forhold.

Pkt. 1 Du og din samboer må snakke gjennom saken.

Pkt. 2 Du og din samboer avtaler med svigermor (og svigerfar) en tid for å snakke sammen.

Begynne med deg selv. Si at du opplever saken som et problem, og at du ønsker gode relasjoner.

I en slik forhandling må begge parter gi og ta, og ingen får alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollemor

Hei "trollemor"!

Du tar opp et svært aktuelt problem. Når forholdet til svigerforeldre blir betent får det raskt konsekvenser for flere i familien. Så mitt råd til deg er å ta intiativ til å gjøre noe med saken. Slikt går sjelden over av seg selv.

Siden jeg ikke kjenner dere, er det vanskelig å skissere nøyakti hvordan du skal gå frem. Det må du finne ut av selv. Men poenget er at dere komme i dialog.

Her er det vesentlig at du og samoboer forstår hverandre og er på lag. Er dere det? Hvis ikke, finn ut av hva som er uklart, hvor er dere uenige.

Er det dere to som har mest problemer med svigermor?

Som regel er det mye følelser knyttet til problemer med svigerforeldre. Dermed blir det også ofte slik at den som er sønn/datter til svigermor, altså din partner, skjermer og beskytter og har "gode grunner" for det, som du ikke ser. Altså blir det lett mange uutalte forklaringer på et betent svigermor-forhold.

Pkt. 1 Du og din samboer må snakke gjennom saken.

Pkt. 2 Du og din samboer avtaler med svigermor (og svigerfar) en tid for å snakke sammen.

Begynne med deg selv. Si at du opplever saken som et problem, og at du ønsker gode relasjoner.

I en slik forhandling må begge parter gi og ta, og ingen får alt.

Hei vennesland.!

Takk for svar,det du sa er det jeg har tenkt å gjøre, men problemet er at hun nekter å snakke om det.

Så hva gjør man da?gir opp?

jaja takk for svar, jeg får visst bare prøve å gjøre det du sa, og hvis det ikke hjelper får jeg bare gi opp tror jeg.

Men men...

Klem fra Trollemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...