Gå til innhold

Til Jordmor:Kortisonsprøyte og Synarela


Gjest 89889

Anbefalte innlegg

Hei!!

Trur eg hadde eggløysing på dag ca 18. Dag 17 fekk eg ein voldsom allergisk reaksjon som eg aldri har hatt før. Så eg fekk ei kortisonsprøyte på legevakten. Hugsar ikkje kva den heiter, men den skulle hindre liknande reaksjonar i 2 mnd.

Dag 26 starta eg med Synarella i forb. med IVF forsøk. No på dag 34 testa eg positivt med Clearblue...

Kan medikamenta eg har brukt påverke testresultatet?? Kva kan kortisonsprøyta og Synarelaen ha gjort med babyen?

Takkar for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

No toppar berre bekymringane seg opp. Fordi eg trudde me skulle igang med eit IVF forsøk- ville eg få unnagjordt tannrep. fyrst.HAr vert til tannlegen to gonger i forrige veke der eg tok rønken og fekk tilsammen 4 bedøvelses sprøyter, Ved rønken vart det lagt ei plate under haka. Trur du dette kan ha skjerma underlivet for stråler? Får eg eit misdanna barn no? Tannlege, Synarela, kortisonsprøyte....?

Verså snill å gi meg eit nøytralt svar utan å ta hensyn til at eg er bekymra...

Takkar så mykje!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg tror ikke Cortison har noen negativ effekt på et lite foster, men for å være sikker og også få et fullverdig svar i forhold til Synarelle, synes jeg du skal kontakte forum for gynekologi. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

No toppar berre bekymringane seg opp. Fordi eg trudde me skulle igang med eit IVF forsøk- ville eg få unnagjordt tannrep. fyrst.HAr vert til tannlegen to gonger i forrige veke der eg tok rønken og fekk tilsammen 4 bedøvelses sprøyter, Ved rønken vart det lagt ei plate under haka. Trur du dette kan ha skjerma underlivet for stråler? Får eg eit misdanna barn no? Tannlege, Synarela, kortisonsprøyte....?

Verså snill å gi meg eit nøytralt svar utan å ta hensyn til at eg er bekymra...

Takkar så mykje!!!!!

Som jeg har sagt tidligere, er jeg ikke i stand til å uttale meg om dette med Synarela, eller utdype evt. fare ved kortisonbruk. Når det gjelder tannlegebesøk og røntgenbilder, kan jeg berolige deg. Det er så liten dose med stråling man får ved røntgenbilder i munnen at det er ikke ansett som noen fare for fosteret. Det sies at mengden med radioaktiv stråling er mindre enn det fu får ved enn innenlandsreise med fly. Du får ganske sikkert ikke et misdannet barn p.g.a. tannlegerøntgen. Hvis du er veldig opptatt av risikofaktorer tidlig i svangerskapet, kan jeg fortelle deg at helt i begynnelsen vil kroppen sansynligvis kvitte seg med fosteret hvis det er utsatt for store skader. Uansett, jeg tror du skal prøve å slå deg til ro med at dette sikkert går bra. Når det gjelder hormonpåvirkningen du har fått ved å ta Synarela, så er jeg ganske sikker på at dette ikke skaper misdannelser hos fosteret. Hormoner gjør ikke det. Når fosteret først har festet seg og morkaken er på plass, så er utgangspunktet meget bra til at det skal gå bra videre også. Du kan,som jeg har sagt tidligere, kontakte forum for gynekologi, evt. forum for ufrivillig barnløse, der de vet endel om Synarela. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...