Gå til innhold

seroxat virker ikke!


Gjest sasse

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått på seroxat 40 mg i ca 6 uker nå, før det 20 mg i 4 uker. Jeg har sosial angst og jeg venter fremdeles på en forandring!

Ingenting er forandret, ingen bivirkninger heller.Jeg er fremdeles redd for å gå i besøk, eller i andre sosiale sammenhenger.

Lurte på om det finnes et annet medikament jeg kan prøve? Jeg er 24 år og har hatt sosial angst i 6-7 år.

jeg kan vel ikke øke dosen til 60 mg?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spør legen din om å bytte medisin?

Nei, ikke i følge bruksanvisningen for dette legemiddelet.

Sakset fra nettet

Dosering: Endogen depresjon og andre depressive lidelser: Normaldosering 20 mg (1 tablett) som engangsdose. Kan økes trinnvis med 10 mg opptil 50 mg daglig avhengig av klinisk effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å øke til 60 mg.

Får du noen annen behandling i tillegg til Seroxat?

Hei!

Får ikke noen annen behandling nå. Kun seroxat. Gikk i gruppeterapi i 5 uker før jeg begynte på seroxat. Følte ikke at jeg fikk noe ut av terapien.

Det var rett og slett for tøft. Har tenkt på individuell terapi.

Har ikke prøvd andre medikamenter, eller annen behandling.

Trodde bare pasienter med tvangslidelser kunne øke dosen til 60 mg?

Vet du om andre medikamenter som har vært sukessfulle i behandlingen av pasienter med sterk sosial fobi?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...