Gå til innhold

Ang.minipillen og mens


selin

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for snart 9 mnd. siden.Jeg fyllammat til hun var 6mnd.Nå ammer jeg henne bare om morgenen.Jeg går på minipillen, og jeg fikk mensen igjen.Jeg fikk mensen igjen da hun var nesten 7mnd,men det var bare litt,den varte kun to dager. Og sånn har det vært vær gang.Jeg må innrømme at jeg er ikke så flink til å ta pillene på rett tid.Er det normalt å blø så lite etter fødsel?Jeg fikk blødninger en uke etter jeg hadde mensen.Er det normalt når man går på minipillen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er litt varierende hvordan mensblødningene arter seg etter en fødsel, men de fleste opplever at de har den omtrent som normalt. Mange får imidlertid mye mindre smerter enn før. Det er nok mini-pillen som gjør at du blør såpass lite. Det at du ammer har nok ingen effekt så lenge du har fått tilbake eggløsning og mensblødninger. Hvis du ikke er flink til å ta mini-pillen på rett tid, er den faktisk ikke veldig sikker. Du bør tenke over hvor viktig det er å ikke bli gravid igjen snart. Mini-pillen er i utgangspunktet et av de minst sikre prevensjonsmidlene vi har. P-pillen, i sin orginale form, er langt sikrere, og ikke noe problem å ta nå som du ammer så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...