Gå til innhold

Bruk av antidepressiva ved graviditet

Anbefalte innlegg

Jeg står på 2 tabletter Fontex som daglig dose. Har tidligere brukt Seroxat. Føler at jeg virkelig trenger denne hjelpen. Men kan jeg bruke Fontex ved graviditet? Finnes det eventuelt andre medikamenter jeg alternativt kan bruke? (Sliter også med tvangstanker)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8739-bruk-av-antidepressiva-ved-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til havola

Det er ikke anbefalt å bruke Fontex under graviditet, det samme gjelder for Seroxat.

"Forrige" generasjon antidepressiva som feks Sarotex har en noe rundere formulering, og kan brukes med forsiktighet- hva nå det enn skal bety. Jeg anbefaler at du diskuterer dette problemet med legen din. Det er i alle tilfelle viktig å veie eventuelle ulemper opp mot hverandre, for din psykiske helse er slevfølgelig viktig under graviditet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...