Gå til innhold

Abort - sjanser for å bli gravid


Gjest MinniMus

Anbefalte innlegg

Gjest MinniMus

Måtte ta abort i juni i år, pga voldtekt. gikk ikke på p-piller da, for kjæresten min og jeg prøvde å bli gravide. jeg vet ikke om han eller voldtekstmannen var faren, men jeg greide ikke å fullføre svangerskapet i frykt om at det var "han" som var faren...

Hadde en del problemer med blødninger osv. (var på UL, det var ikke infeksjon, og legen sa at dette var ettervikringer etter aborten )I slutten av august fikk jeg "ordentlig" mens tilbake og har hatt 3 sykluser nå på 28 dager og det virker som om kroppen er tilbake i rute. Bruker ikke prevensjon og håper at jeg blir gravid snart, men lurer såklart på om den aborten kan ha ødelagt noe for meg..

har hatt utslag på ClearPlan i 2 av sykluser og har tegn som tyder på eggløsning.

Vet at det kan ta tid å bli gravid, så jeg stresser ikke å fælt. lurer mest på om jeg kan ha "ødelagt" noe...

Bør jeg la meg sjekke, eller bør jeg bare ta det med ro og ta tiden til hjelp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! det tar litt tid etter en abort at kropen er i rute igjen. hadde jeg vært deg hadde jeg bare tatt det helt med ro og ikke stresset med å bli gravid.

Det går som regel bra med jenter som har tatt en abort. Jeg har selv tatt en..

På sykehuset fikk jeg høre at en av tusen jenter bl sterile - noe som skremte meg litt, men håper selvfølgelig på det beste! Du har jo fått påvist a du har eggløsninger, og da skulle det være fult mulig å bli gravid. Bare tenk over hvor mange som har måttet ta det valget abort, og som allikevel har et eller flere barn i dag!

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det var en trist opplevelse, men jeg kan troeste deg med at en abort som forloeper uten komplikasjoner ikke reduserer muligheten for senere graviditet. Det er bare aa ha taalmodighet. Man venter vanligvis til det er gaatt et aar med aa starte utredning, men mon ikke det lykkes for dere foer den tid? Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det var en trist opplevelse, men jeg kan troeste deg med at en abort som forloeper uten komplikasjoner ikke reduserer muligheten for senere graviditet. Det er bare aa ha taalmodighet. Man venter vanligvis til det er gaatt et aar med aa starte utredning, men mon ikke det lykkes for dere foer den tid? Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...